بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

7 راهکار بیمه ای برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی (قسمت دوم)

1398/10/25

تعداد بازدید: 2770

شرایط اقتصادی و عدم ثبات قیمت ها موجب شده تمامی افراد با سرمایه گذاری در بازار های مختلف به فکر حفظ ارزش سرمایه خود باشند. هفته قبل در قسمت اول مطلب "7 راهکار بیمه ای برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی(قسمت اول)" به سه مورد از راهکارهای بیمه ای در این زمینه اشاره کردیم. امروز به 4 مورد دیگر اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید.
 

بیمه بدنه


بیمه بدنه: پشتیبانی مطمئن در شرایط گرانی خودرو و افزایش سرقت

احتمالا اطلاع دارید که بیمه نامه ثالث در ایران بیمه نامه ای اجباری است و طبق قانون دارنده هر وسیله نقلیه باید این بیمه نامه را داشته باشد. در مقابل این موضوع بیمه نامه بدنه است که به صورت اختیاری ارائه می شود. معمولا کسانی که بیمه بدنه ندارند، هنگام مواجه با این موضوع این مطلب را مطرح می کنند گه چرا باید در این شرایط سخت اقتصادی بیمه بدنه خریداری کنیم؟ در این قسمت قصد داریم چند دلیل مهم برای خرید بیمه بدنه مطرح کنیم.

همیشه حوادث رانندگی جز حوادث رایج بوده است و بیشتر اوقات با خسارت های بالا نیز همراه شده است که زیان جدی به افراد وارد کرده است. متاسفانه آمار نشان می دهد روز به روز تعداد تصادفات زیاد تر می شود. اگر شما جانب احتیاط را رعایت کنید، راننده‌ای بی احتیاط می‌تواند باعث بروز خسارت خودروی شما شود.

امروزه جبران خسارت به دلیل افزایش قیمت خودرو و به طبع آن قطعات خودرو بسیار سنگین تر شده است. از طرف دیگر اگر شما مقصر حادثه باشید یا راننده مقصر فرار کرده باشد، باید هزینه زیادی را بابت تعمیر خودرو نیز بپردازید. در این شرایط بیمه بدنه می تواند به عنوان یک حامی بسیار خوب برای شما نقش مثبتی را ایفا کند.

با توجه به قیمت بسیار پایین بیمه بدنه و افزایش هزینه های تعمیر و تعویض قطعات خودرو، این موضوع دلیل قانع کننده ای برای افراد خواهد بود که بیمه بدنه نه یک هزینه اضافه بلکه یک ضمانت برای آینده است. برای توجه بیشتر به موضوع فوق باید هزینه زیاد‌ صافکاری و رنگ را نیز در نظر داشته باشید.

یکی دیگر از طبعات افزایش قیمت خودرو و لوازم یدکی، افزایش سرقت خودرو و قطعات آن است. بیمه بدنه علاوه بر تحت پوشش قرار دادن خسارت های ناشی از تصادف، خسارات دیگری مانند سرقت را نیز تحت پوشش خود دارد که به بیمه سرقت خودرو معروف است. دزد با به سرقت بردن ضبط یا باطری اتومبیل شما یک هزینه پیش بینی نشده را برای شما ایجاد می کند. جالب است بدانید که یکی از پوشش های بیمه بدنه سرقت خودرو و سرقت اجزای فابریک و غیر فابریک است و شما فقط با پرداخت مبلغ اندکی قادر خواهید بود خسارت به سرقت رفتن هر کدام از اجزای خودرو خود را جبران کنید.

مطلب مرتبط: بررسی تخصصی بیمه بدنه و کارت طلایی
 

بیمه سرقت


بیمه سرقت منزل: نگهبان همیشه حاضر برای شما

آمار ها نشان می دهد سرقت از منازل جز محبوب ترین سرقت ها در سال های اخیر بوده است. بدیهی است دلیل این موضوع به خاطر رشد قیمت لوازم و سرمایه‌های شما در منزل است. بنابراین یک سرقت کوچک باعث خواهد شد خسارت بالایی برای شما به بار بیاید.

زمانی که بحث سرقت از مغازه، انبار، ساختمان های اداری و تجاری به میان می آید قطعا مبلغ خسارت ها بسیار بیشتر خواهد شد. بخشی از این سرقت ها با وجود رعایت نکات ایمنی مثل داشتن دوربین‌های مدار بسته و دزد گیر و … اتفاق می افتد و بسیار ناراحت کننده است.

بنابراین از این نظر دارا بودن پوشش سرقت برای محل بیمه شده در بیمه آتش سوزی می تواند اطمینان خاطری برای فرد صاحب سرمایه باشد. توجه داشته باشید که حتی در صورت مستاجر بودن نیز می توانید از تمامی پوشش‌های بیمه آتش سوزی استفاده نمایید.

توجه: یکی از پوشش های بیمه آتش سوزی، بیمه سرقت می باشد که در صورت خرید بیمه نامه آتش سوزی می توانید، پوشش سرقت را نیز تهیه کنید.

مطلب مرتبط: در رابطه با طرح فایرپلاس چه می دانید؟
 

بیمه مسئولیت کارفرما


بیمه مسئولیت کارفرما: خاطری آسوده برای خطرات احتمالی

بیمه نامه مسئولیت در جهت جبران حوادث و اتفاقاتی است که حین کار به وجود می آید. این خسارت ها به سه دسته جانی، هزینه پزشکی یا مالی تقسیم بندی می شود. در صورتی که کارفرما هستید، قطعا با درد سرهای پیش بینی نشده که ممکن است برای کارکنان یا کارگرانتان در حین کار پیش بیاید آشنا هستید. قطع عضو، فوت، آسیب های جسمانی و مالی که ممکن است برای کارمندان یا کارگرانتان یا افراد حاظر در صحنه پیش آید، سبب خواهد شد هزینه ریالی بسیاری برای شما رقم بخورد. برای اطلاع از مفهوم این مبحث فقط کافیست یک بار به مبلغ دیه در سال جاری توجه کنیم. بعد از آن متوجه خواهید شد که بیمه مسئولیت تا چه اندازه خواهد توانست به شما در این اوضاع اقتصادی کمک کند. در ادامه به چند مثال مهم اشاره خواهیم کرد:

در صورتی که شما جز آن دسته از کارفرمایانی هستید که با وجود خطرات کاری برای کارکنانتان فقط بیمه تامین اجتماعی را برای آن ها ترجیح می دهید، باید توجه داشته باشید که بیمه تامین اجتماعی هزینه مواردی مانند دیه فوت و نقص عضو را پرداخت نمی‌کند و اگر حادثه‌ای پیش بیاید که مسئول آن حادثه شما باشید باید هزینه چند صد میلیون تومانی را خودتان پرداخت کنید.

یک کارفرما چه مقدار سود در طی انحام یک پروژه کوچک کسب می کند که در مدت انجام کار چند  خسارت دیه و یا خسارتی مالی را هم پرداخت کند؟ در مقابل تمام این موضوعات، تهیه بیمه نامه مسئولیت قرار دارد که هزینه بالایی نیز ندارد و در صورت وقوع اتفاق تمام خسارت های شما را جبران خواهد کرد. به نظر شما انتخاب کدام راه مناسب تر است؟ (پذیرش ریسک یا خرید بیمه نامه؟)

در طول یک پروژه ساختمان ممکن است چه اتفاقاتی رخ دهد؟ ریزش بتن روی یک ماشین گران قیمت، فوت کارگر به علت سقوط از ارتفاع، قطع عضو و ... تنها بخشی از این اتفاقات در یک پروژه ساختمانی است. به نظر شما ممکن است چه تعداد از این اتفاقات در طول یک پروژه رخ دهد؟ برای هر یک باید چه مقدار خسارت به طرف حادثه پرداخت شود؟ قطعا تهیه بیمه نامه مسئولیت با پوشش‌ها و کلوزهای کامل می‌تواند یک آرامش خاطر برای هر کارفرما در هر رده شغلی باشد.

مطلب مرتبط: مهم ترین ویژگی بیمه مسئولیت نوین چیست؟
 

بیمه درمان


بیمه درمان: قوت قلبی در روزهای سخت

مهم ترین گزینه در زندگی هر شخصی سلامتی اوست. این موضوع در کنار تامین سرپناه و دیگر نیازهای ضروری از اولین گزینه های زندگی برای همه ما می باشد. بیمه نامه درمان مشابه بیمه اتومبیل طرفدران بسیار زیادی دارد. دلیل این موضوع نیز کاملا مشخص است، در حال حاظر هزینه های درمانی بسیار سرسام آور است و بدون داشتن بیمه درمان تکمیلی کار بسیار سختی است. بیمه نامه درمان تکمیلی توانسته تا حدودی بار سنگین هزینه‌های درمانی را کم کند. 

مفهوم حفظ ارزش سرمایه با بیمه نامه‌های درمان ناخواسته در بین مردم بیشتر از داشتن سایر بیمه نامه‌ها جا افتاده است. دلیل این موضوع نیز مشخص است.  برای حفظ و نگهداشت سلامتی باید چکاپ های پزشکی سالانه رفت و حتی هزینه درمان‌های سرپایی  پرداخت کرد که همه پیش گیری کننده از بیماری‌های سخت است. در حال حاظر این موارد نیز هزینه زیادی دارد و از این رو حافظ ارزش سرمایه می‌باشد.

بیمه گذاران بیمه درمان جهت جبران هزینه های مختلف پزشکی از ویزیت و دارو گرفته تا هزینه‌های بستری و جراحی که هزینه‌های بسیار بیشتری را دارند، بیمه نامه درمان را خریداری می کنند. قطعا بیمه درمان هزینه نیست و در اکثر مواقع خسارتی که بابت داشتن بیمه درمان از شرکت بیمه دریافت می کنید بسیار بیشتر از مبلغی است که به عنوان حق بیمه پرداخت کرده اید. از این رو در شرایط تورم و افزایش قیمت ها، بیمه درمان یکی از راهکارهای حفظ ارزش سرمایه  است. این موضوع را با بررسی آمارهای شرکت‌های بیمه مبنی بر افزایش تقاضای خرید بیمه درمان به راحتی می توان متوجه شد.

مطلب مرتبط: از بستری تا ترخیص؛ طرح شایگان بیمه نوین
 

بیمه نوین


آینده ای نوین در انتظار شماست!

عموما بیمه به چشم یک هزینه نگاه می شود اما اگر کمی زاویه دید خود را عوض کنیم، متوجه خواهیم شد بسیاری از بیمه‌ها می‌توانند در حکم یک سرمایه گذاری و یا یک سپر قوی در برابر هزینه‌های بالای اقتصادی عمل کنند.

بیمه عمر نه تنها در شرایط بد اقتصادی نقش یک حساب پس انداز را برای شما خواهد داشت، بلکه شما قادر خواهید بود با افزایش سالانه حق بیمه خود، اثر تورم را خنثی کنید. این مزیت جدا از پوشش های متنوع درمانی و امکان دریافت وام است.

مطلب مرتبط: ارزیابی تخصصی بیمه عمر نوین

بیمه نامه آتش سوزی در کنار پوشش هایی مثل زلزله و سرقت با هزینه بسیار ناچیز قابل تهیه است و شما را از پرداخت هزینه های سرسام‌آور خسارات احتمالی نجات می دهد. این بیمه نامه در بدترین لحظات حادثه که همراه با فشار روانی و مادی است، مثل یک کشتی نجات در کنار شما خواهد بود.

در پایان بیمه بدنه اگر چه مانند بیمه نامه شخص ثالث اجباری نیست اما با توجه به افزایش قیمت خودرو و قطعات و تعمیرات آن یک ضرورت در اقتصاد امروز محسوب می شود. تهیه این بیمه نامه موجب خواهد شد خودروی خود را از گزند هزینه‌های تصادف و یا سرقت خودرو و قطعات آن  دور کنید.

در پایان فراموش نکنید که که مدیریت کردن خود و اطرافیان در شرایط سخت اقتصادی تنها به معنی افزایش درآمد نیست. در بسیاری از موارد که در بالا چند مورد از آن صرفا توضیح داده شد، می توانید هزینه‌های احتمالی خود را کاهش دهید.