بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

از بستری تا ترخیص؛ طرح شایگان بیمه نوین

1398/04/24

تعداد بازدید: 13504

امروز قصد داریم به بررسی یکی از جدیدترین پوشش های بیمه عمر نوین بپردازیم. طرح شایگان، خدمتی جدید از بیمه نوین در جهت جبران هزینه های پزشکی هست. با ما همراه باشید.

انواع بیمه در دنیا

بیمه در تمامی کشور های دنیا به دو صورت است : 1- بیمه های اجتماعی 2- بیمه های بازرگانی

در کشور ما، بیمه های اجتماعی برای تامین درمان و سلامت مردم انتخاب شده است، مانند بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و ...

از طرفی بیمه های بازرگانی توسط شرکت های بیمه انجام می شود. بیمه های بازرگانی شامل بخش های زیر است:

  1. اموال

بیمه های اموال مانند بیمه های آتش سوزی، اتومبیل، مهندسی و ...

  1. اشخاص

بیمه های اشخاص مانند بیمه نامه عمر انفرادی، بیمه نامه حوادث و بیمه نامه تکمیل درمان

قبلا در مطلبی تحت عنوان "مقایسه جامع بین بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی" به بررسی تخصصی بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر پرداخته بودیم. شما را دعوت می کنیم تا در فرصتی مناسب به مطالعه این مطلب بپردازید.

  1. مسئولیت

بیمه نامه های مسئولیت نیز شامل رشته های مختلف مسئولیت است.

طبق توضیحات فوق بیمه نامه تکمیل درمان در شاخه بیمه اشخاص قرار می گیرد. این بیمه برای تکمیل کردن بیمه های اجتماعی استفاده می شود. فرض کنید شما با دفترچه تامین اجتماعی به پزشک مراجعه می کنید و مبلغی را جهت ویزیت پرداخت می کنید. پزشک یک برگه از دفترچه شما را نزد خود نگه می دارد و با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی مبلغی را از این سازمان نیز دریافت می کند. در صورتی که شما بیمه نامه تکمیل درمان داشته باشید، مقدور خواهید بود مبلغی که جهت ویزیت به پزشک پرداخت کرده اید را از طریق شرکت های بیمه دریافت کنید. همچنین در صورتی که شما نیاز به عمل جراحی داشته باشید و بیمارستان مربوطه با شرکت بیمه قرارداد داشته باشد، عمل جراحی شما به صورت رایگان تا سقف تعهدات بیمه نامه، انجام خواهد شد.

هزینه عمل جراحی در بیمه تکمیل درمان

فرض کنید شما نیاز به عمل جراحی دارید. بعد از عمل جراحی شما باید با بیمارستان تسویه حساب کنید و با دریافت فاکتور از بیمارستان به بیمه مراجعه کنید و وجه پرداختی به بیمارستان را از بیمه دریافت کنید. اگر شرکتی که شما از آن بیمه تکمیل درمان تهیه کرده باشید با بیمارستان مورد نظر طرف قرارداد باشد، شما نیاز به پرداخت وجه اولیه نخواهید داشت و با معرفی نامه از بیمه به بیمارستان به صورت رایگان پذیرش خواهید شد.

فرانشیز در بیمه تکمیل درمان

منظور از فرانشیز در بیمه تکمیل درمان، سهم بیمه گذار است. فرض کنید شما بیمه تکمیل درمان با فرانشیز 30% تهیه کرده اید و دارای بیمه نامه پایه (تامین اجتماعی) نیستید. در این حالت اگر شما به پزشک مراجعه کنید، 70% ویزیت را می توانید از بیمه تکمیل درمان دریافت کنید. نکته مهم : به هیج وجه امکان صفر شدن فرانشیز وجود ندارد. کمترین درصد فرانشیز 10% است و این عدد از طرف شرکت های بیمه تعیین می شود. بدیهی است هر چه درصد فرانشیز کمتر شود، مبلغ حق بیمه افزایش خواهد یافت.

بیمه تکمیل درمان؛ صدور به صورت گروهی یا انفرادی؟

ذات بیمه تکمیل درمان این است که به صورت گروهی صادر شود. بیمه نوین با طرح شایگان نوآوری جدیدی در این زمینه ایجاد کرده است. در صورتی که شما بیمه نامه عمر نوین را داشته باشید، خواهید توانست پوشش بیمه تکمیل درمان را به صورت انفرادی بر روی بیمه نامه عمر خود داشته باشید.

خدمات طرح شایگان

پوشش های طرح شایگان بیمه عمر نوین شامل موارد زیر است:

  • جراحي هاي عمومي و بستري

جبران هزينه هاي بستري به جراحي، شيمي درماني، راديوتراپي، آنژيوگرافي قلب، گامانايف، هزينه عمل ديسك ستون فقرات و انواع سنگ شكن، بستري شدن در بيمارستان و مراكزجراحي محدود DayCare

  • جراحي هاي تخصصي

جبران هزينه اعمال جراحي مهم: شامل سرطان، مغز و اعصاب مركزي و نخاع ( باستثناء ديسك ستون فقرات) گامانايف، قلب، پيوند ريه، پيوند كبد، پيوند كليه و پيوند مغز استخوان (با احتساب بند يك)

  • زايمان

جبران هزينه هاي زايمان طبيعي و عمل سزارين

طرح شایگان بیمه نوین
  • پاراكلينيكي گروه 1

سونوگرافي( NT, NB )، ماموگرافي، انواع اسكن، انواع آندوسكوپي، ام آرآي، اكوكارديوگرافي، استرس اكو، دانسيتومتري

  • پاراكلينيكي گروه 2

تست ورزش، تست آلرژي، تست تنفسي، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز، نوار مثانه، شنوايي سنجي، بينايي سنجي، هولترمانيتورينگ قلب، آنژيوگرافي شم

  • پاراكلينيكي گروه 3

هزينه جراحيهاي مجاز سرپايي و بدون بستري: شامل شكستگي ها و در رفتگي، گچ گيري، ختنه، بخيه، كرايوتراپي، اكسيزيون ليپوم، بيوپسي، تخليه كيست و ليزردرماني (باستثناء رفع عيوب ديد چشم )

  • خدمات آزمايشگاهی

شامل آزمايشهاي تشخيصي پزشكي (باستثناءچكاپ)، پاتولوژي يا آسيبشناسي و ژنتيك پزشكي، انواع راديوگرافي، نوارقلب و فيزيوتراپي

  • ويزيت و دارو

هزينه ويزيت مطابق تعرفه مصوب بخش خصوصی و دارو ( براساس فهرست داروهاي مجاز كشور صرفاً مازادبرسهم بيمه گراول ) به همراه خدمات اورژانس در موارد غير بستري

طرح شایگان بیمه نوین
  • خدمات دندانپزشكی

شامل كشيدن، جرمگيری، پروساژ، ترميم و پركردن، درمان ريشه و روكش (به استثناء كليه خدمات زيبايي، ايمپلنت ، ارتودنسي و دندان مصنوعی (براساس تعرفه ابلاغی سنديكای بيمه گران ايران)

  • جبران هزینه های آمبولانس

جبران هزينه هاي آمبولانس داخل و خارج از شهر

طرح شایگان بیمه نوین

 

سقف تعهدات طرح شایگان

سقف تعهدات در طرح شایگان به نوع طرح انتخابی شما بستگی دارد. جزئیات این طرح ها به شرح زیر است:

طرح الف) جمع حق بیمه پرداختی در زمان اخذ پوشش درمان 6 میلیون ریال باشد.

طرح ب) جمع حق بیمه پرداختی در زمان اخذ پوشش درمان بین 6 میلیون ریال و 24 میلیون ریال باشد.

طرح VIP) جمع حق بیمه پرداختی در زمان اخذ پوشش درمان بیشتر از 24 میلیون ریال باشد.

برای استفاده از طرح شایگان به دو نکته زیر توجه کنید:

  1. بیمه نامه فاقد قسط معوق بیمه نامه باشد.
  2. اضافه نرخ پزشکی بیمه نامه حداکثر 50 درصد باشد.

سخن پایانی

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، ذات بیمه تکمیل درمان این است که به صورت گروهی صادر شود. اما بیمه نوین با طرح شایگان نوآوری جدیدی در این زمینه ایجاد کرده است. جشنواره تابستان با نوین فرصت مناسبی است تا نسبت به تهیه بیمه عمر و سرمایه گذاری با 20% تخفیف اقدام کنید. با توجه به اینکه فرصت محدودی برای استفاده از تخفیف وجود دارد، همین امروز برای خرید بیمه نامه اقدام کنید. همچنین اگر سوالی برای شما مطرح شده است، با ما تماس بگیرید.