بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

ارزیابی تخصصی بیمه عمر نوین (قسمت اول)

1398/10/2

تعداد بازدید: 5090

معمولا بیشترین جستجو های بیمه گذاران مربوط به انتخاب شرکت بیمه ای مناسب در رابطه با بهترین بیمه عمر می باشد. تمامی بیمه گذاران بیمه عمر به دنبال کاملترین پوشش های بیمه‌ای همراه با سرمایه گذاری مطمئن هستند و این دو موضوع بسیار برای آن ها اهمیت دارد. البته انتخاب یک شرکت بیمه ای که در موضوعات فوق توانا باشد و همواره کنار و همراه بیمه گذار باشد، به هیچ وجه آسان نیست. به همین دلیل این ماه قصد داریم در دو بخش به ارزیابی تخصصی بیمه عمر نوین اشاره کنیم. همراه ما باشید.

نگاهی اجمالی به بیمه عمر نوین

بیمه نوین در تاریخ ۲۰ دی ۱۳۸۴ به عنوان یک شرکت خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با مشارکت بانک اقتصاد نوین تاسیس شد. شرکت بیمه نوین در تاریخ 20/۱۰/1384 تحت شماره ۲۶۳۴۶۱ در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید و پس از اخذ مجوز از بیمه مرکزی ایران به عنوان هجدهمین شرکت بیمه در کشور جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را آغاز نمود.
 

بیمه عمر نوین


بیمه عمر و سرمایه گذارای در شرکت بیمه نوین به صورت ترکیبی ارائه می شود. این ترکیب شامل بیمه عمر و اندوخته سرمایه گذاری به بیمه گذاران ارائه می شود. البته بیمه نامه نوین علاوه بر بیمه عمر و اندوخته سازی، قابلیت استفاده از پوشش هایی مانند خطر فوت و ... را همراه با سودآوری تضمین شده نصیب بیمه گذاران می کند.

سطح توانگری بیمه نوین

یکی از معیار های بسیار مهم در انتخاب و اعتماد به شرکت های بیمه ای برای خرید بیمه عمر، مبحث سطح توانگری شرکت بیمه است. منظور از سطح توانگری نحوه پاسخگویی و توانگری شرکت بیمه در پرداخت خسارات می باشد. به بیان دیگر شرکت های بیمه بر اساس این موضوع رتبه بندی می شوند. از طرفی همانگونه که در ابتدا اشاره کردیم، سطح توانگری یکی از موضوعات بسیار مهم و اصولی است که باید قبل از خرید بیمه عمر به آن توجه شود. شرکت هایی که نمره سطح توانگری آن ها بالای 100 باشد در رتبه 1 قرار خواهند گرفت. شرکت بیمه نوین در سال 1398 با کسب نمره 137 موفق شد به سطح توانگری 1 دست یابد. جدول زیر مربوط به نمره های توانگری در سال های مختلف می باشد:

بیمه عمر نوین

مطالعه بیشتر: توانگری مالی شرکت بیمه، ضامن سرمایه شما
 

بیمه عمر نوین


انواع بیمه عمر در شرکت بیمه نوین

بیمه نامه های عمر در شرکت بیمه نوین شامل 4 طرح زیر است:

  • بیمه عمر ساده زمانی
  • بیمه تمام عمر
  • بیمه عمر ساده زمانی با سرمایه نزولی یا بیمه عمر مانده بدهکار 
  • بیمه عمر و سرمایه گذاری
     
بیمه عمر نوین
1- بیمه عمر ساده زمانی نوین

این بیمه نامه حالت سرمایه گذاری ندارد و مزیت آن مربوط به سرمایه فوت می باشد. فرض کنید بیمه گذاری با پرداخت حق بیمه اندک این بیمه نامه را خریداری کند و در طول داشتن این بیمه نامه فوت کند، بازماندگان او قادر خواهند بود سرمایه فوت قابل توجهی را از شرکت بیمه دریافت کنند. پوشش های این بیمه نامه به شرح زیر می باشد:

  • داشتن سرمایه در صورت فوت بیمه شده به هر علت
  • داشتن سرمایه فوت با پرداخت مبالغ بسیار کم به عنوان حق بیمه

بیمه عمر ساده زمانی نوین به دو صورت گروهی و انفرادی صادر می شود و حق بیمه آن با توجه به سن، وضعیت سلامتی، سرمایه فوت و مدت بیمه نامه تعیین می گردد. همچنین این بیمه نامه فقط مخصوص سرمایه فوت است و در صورت فوت بیمه گذار، مبلغی به وراث و استفاده کنندگان قانونی بیمه نامه پرداخت خواهد شد.

توجه: زمان شروع و پایان بیمه نامه بسیار مهم می باشد. در صورتی که بیمه گذار بعد از تاریخ پایان بیمه نامه فوت کند، مبلغی از طرف شرکت بیمه پرداخت نخواهد شد.

2- بیمه تمام عمر نوین

این بیمه نامه مشابه بیمه عمر ساده زمانی می باشد. تنها تفاوت آن با مورد قبل این است که هر زمانی بیمه گذار فوت کند، طبق بیمه نامه مبلغی به وراث و استفاده کندگان قانونی آن پرداخت خواهد شد.

3- بیمه عمر ساده زمانی با سرمایه نزولی یا بیمه عمر مانده بدهکار

جهت جبران تعهدات باز پرداخت وام های دریافتی از بانک ها و موسسات مالی می توانید از بیمه عمر مانده بدهکار نوین استفاده کنید. در صورتی که بیمه شده یا همان دریافت کننده وام قبل از پایین یافتن مدت بازپرداخت وام فوت کند، شرکت بیمه نوین موظف است اقساط باقی مانده وام را پرداخت کند.

4- بیمه عمر و سرمایه گذاری نوین

بیمه گذار در این بیمه نامه با پرداخت حق بیمه، پوشش های بیمه ای و اندوخته سرمایه گذاری ارزشمندی را کسب می کند. حق بیمه شما با پرداخت سود روز شمار تضمینی، مشارکتی و تشویقی، سرمایه نهایی شما در این بیمه نامه را شکل می دهد. این بیمه نامه در کنار سرمایه گذاری به دلیل پوشش های ویژه ای که دارد، ارزش دو چندانی به بیمه گذار ارائه می دهد. از بین سه طرح فوق، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نوین کامل ترین طرح بیمه عمر شرکت نوین می باشد. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره بیشتر جهت این بیمه نامه دارید، فرم خرید بیمه عمر را تکمیل کنید.

بیمه عمر نوین شامل چه پوشش هایی است؟

همانطور که اشاره کردیم بیمه عمر و سرمایه گذاری نوین کاملترین طرح بیمه عمر شرکت نوین می باشد. بیمه گذار با تهیه این بیمه نامه به طور همزمان از چندین پوشش مختلف استفاده خواهد کرد. در این قسمت قصد داریم به ارزیابی پوشش های این بیمه نامه بپردازیم تا اطلاعات کاملی از پوشش‌های بیمه عمر این شرکت بدست آورید:
 

بیمه عمر نوین

1- پوشش سرمایه فوت به هر علت

در صورتی که بیمه گذار عمر نوین به هر علتی فوت نماید، سقف سرمایه فوت تا 500 میلیون تومان خواهد بود. البته شما قادر خواهید بود برای سرمایه فوت ضریب افزایش سالانه سرمایه را به صورت  ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ درصد داشته باشید. این موضوع موجب خواهد شد سرمایه فوت بیمه نامه با درصدی مشخص هر سال بیشتر شود. البته بیمه گذار می تواند ضریب سرمایه فوت را برای هر سال به صورت افزایش یا ثابت انتخاب نماید. در صورتی که بیمه شده در طول داشتن بیمه عمر به هر دلیلی فوت کند، مبلغ سرمایه فوت به ذینفعان بیمه نامه او پرداخت خواهد شد.

2- پوشش فوت در اثر حادثه

در صورتی که فرد بیمه شده یا بیمه گذار در طول مدت داشتن بیمه عمر به دلیل حادثه فوت کند،  بیمه نوین 4 برابر سرمایه فوت به هر علت را به  ذینفعان بیمه نامه او پرداخت خواهد کرد. سقف مبلغ پوشش فوت در اثر حادثه 1 میلیارد تومان است. البته توجه داشته باشید در صورتی که این مورد اتفاق بیافتد، ذینفعان علاوه بر دریافت سرمایه فوت بر اثر حادثه، سرمایه فوت به هر علت به اضافه اندوخته بیمه نامه را نیز دریافت خواهند کرد.

3- پوشش نقص عضو به صورت کلی و جزئی

در صورتی که فرد بیمه شده در طول داشتن بیمه عمر، دچار نقص عضو کلی و جزئی یا از کارافتادگی شود (دلیل این موضوع اهمیت ندارد) به گونه ای که دیگر قادر به فعالیت فیزیکی نباشد، فرد بیمه گذار خواهد توانست از این پوشش استفاده کند. مبلغ پوشش نقص عضو و از کارافتادگی برابر 100 درصد سرمایه فوت به هر علت می باشد. از کارافتادگی دائم و کامل شامل موارد زیر است:

  • نابینایـی کامـل و دائـم از دو چشـم
  • قطـع دو دسـت حداقـل از مـچ یـا دو پـا حداقـل از مـچ یـا یـک دسـت و یـک پـا حداقـل از مـچ
  • از دسـت دادن هـر دو پنجـه ها
  • قطـع کامل نخـاع
  • ناشـنوایی دائـم و کامل هـر دو گـوش
  • برداشـتن فـک پاییـن و ...

در صورتی که نقص عضو و از کارافتادگی جز موارد فوق نباشد، باید موضوع بـه تایید پزشـک معتمد شرکت بیمه برسد. اگر بیمه گذار در طول مدت داشتن بیمه نامه دچار نقص عضو جزئی شود، سرمایه نقص عضو بر اساس میزان خسارت اتفاق افتاده به او پرداخت خواهد شد.

مطالعه شرایط اختصاصی پوشش حوادث

4- پوشش هزینه‌های پزشکی

شرکت بیمه نوین از جمله شرکت هایی است که پوشش هزینه های پزشکی را به بیمه شده های خود ارائه می کند. بر اساس شرایط بیمه نامه عمر، برای جبران هزینه های پزشکی معادل 5%، 10%، 15%، 20% سرمایه فوت به هر علت تا سقف 20 میلیون تومان به فرد بیمه شده پرداخت خواهد شد.

مطالعه بیشتر: در رابطه با فرانشیز بیمه چه می دانید؟

5- پوشش از کارافتادگی دائم و کامل در اثر حادثه، بیماری و یا فوت بیمه گذار

طبق شرایط بیمه عمر، در صورتی که سن فرد بیمه شده بین 18 تا 60 سال باشد و بر اثر حادثه و یا بیماری دچار از کارافتادگی شود، قادر خواهد بود از این پوشش استفاده کند. توجه داشته باشید که پرداخت این هزینه از طرف شرکت بیمه، هیچ خللی در روند بیمه نامه ایجاد نخواهد کرد. به عبارت دیگر با استفاده از این پوشش ادامه روند بیمه نامه با پرداخت حق بیمه از طریق بیمه نوین همچنان انجام خواهد شد. همچنین با وجود این شرایط تمامی پوشش های بیمه ای از جمله فرایند سرمایه گذاری و تشکیل اندوخته بیمه عمر نوین همچنان برقرار خواهد ماند.

مطالعه بیشتر: از بستری تا ترخیص؛ طرح شایگان بیمه نوین

6- پوشش امراض خاص

پوشش بیماری در بیمه عمر نوین برای تمامی افراد 1 تا 60 سال قابل ارائه است. مبلغ این پوشش از 10%، 20%، 30%، 40% و 50% سرمایه فوت به هر علت بیمه نامه عمر نوین می باشد. همچنین بیماری های زیر تحت پوشش این بیمه نامه می باشند:

  • سـکته قلبـی
  • سـکته مغـزی
  • جراحـی عـروق قلبـی
  • سـرطان
  • پیونـد اعضـای اصلـی بـدن (شـامل قلـب، ریـه، کبـد، کلیـه، مغـز اسـتخوان)

البته توجه داشته باشید اگر در اثر هر یک از بیماری های فوق فرد بیمه شده دچار عارضه جسمی شود و یا در در اعمـال طبیعـی اعضـا و جهـاز مختلـف بـدن وی اختلالی بـه وجـود آیـد، شرکت بیمه نوین مبلغی را در تاریـخ بـروز بیمـاری بـه وی پرداخـت خواهـد کـرد. سقف این مبلغ تـا ۵۰ درصد سـرمایه فـوت بـه هـر علـت می باشد.

مطالعه شرایط اختصاصی پوشش امراض خاص

7- پوشش مستمری از کارافتادگی

در صورتی که بیمه گذار در صورت حادثه و بیماری از کار افتاده شود یا فوت کند، تا 4 برابر حق بیمه دریافتی از بیمه گذار به صورت مستمری و حقوق از طرف شرکت بیمه نوین پرداخت خواهد شد.

مطالعه شرایط اختصاصی پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه و پرداخت مستمری از کارافتادگی

8- پوشش درمان یا تکمیل درمان

پوشش درمان در بیمه نوین با طرح شایگان همراه شده است. جهت جزئیات این موضوع مقاله "از بستری تا ترخیص؛ طرح شایگان بیمه نوین" را مطالعه کنید.

9- پوشش آتیه نوین

در صورتی که فردی همسر یا فرزند خود را بیمه کند و بعد از آن شامل نقص عضو، از کار افتاده یا فوت گردد، شرکت بیمه نوین در این حالت تمامی قسط های حق بیمه را تا پایان مدت بیمه نامه پرداخت خواهد کرد. همچنین تا 4 برابر حق بیمه پرداخت شده، مستمری به فرزند یا همسر او تعلق خواهد گرفت.

مطالعه بیشتر: بررسی تخصصی استثنائات بیمه عمر

سخن پایانی

هفته آینده با ادامه این مطلب و مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری نوین همراه شما خواهیم بود. در صورتی که سوالی برای شما مطرح شده است و نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید.