بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

مهم ترین ویژگی بیمه مسئولیت نوین چیست؟

1398/04/30

تعداد بازدید: 4002

بیمه مسئولیت از اصلی ترین رشته های بیمه و در کنار بیمه اموال و اشخاص قرار دارد. بیمه نامه مسئولیت در جهت جبران زیان وارد شده به اشخاص صادر می شود. برای پاسخ به این سوال که "مهم ترین ویژگی بیمه مسئولیت نوین چیست؟" با ما همراه باشید.

تعریف ساده بیمه مسئولیت

همانطور که در ابتدای مقاله "از بستری تا ترخیص؛ طرح شایگان بیمه نوین" اشاره کردیم، بیمه مسئولیت زیر مجموعه بیمه های بازرگانی است. تعریف ساده تر بیمه مسئولیت به شرح زیر است:

هر زمانی در قبال کاری، کارفرما وجود داشته باشد، بیمه مسئولیت کاربرد خواهد داشت. در واقع بیمه مسئولیت در قبال مسئولیت یک فرد یا سازمان در قبال اشخاص به وجود آمده است. با بیمه مسئولیت، کارفرما مسئولیت خود را به شرکت بیمه واگذار می کند و در صورتی که حادثه ای برای کارمندان، کارگران و حتی مراجعه کنندگان کارفرما پیش بیاید، شرکت بیمه خسارت وارده را پرداخت خواهد کرد. نکته مهم در بیمه مسئولیت این است که در هر حادثه ای، باید مقصر کارفرما شناخته شود، تا شرکت بیمه نسبت به پرداخت خسارت اقدام کند.

بیمه مسئولیت نوین

انواع بیمه های مسئولیت

بیمه مسئولیت شامل دسته های مختلفی است، در این قسمت قصد داریم به مهمترین انواع بیمه های مسئولیت بپردازیم. پنج دسته از انواع بیمه های مسئولیت به شرح زیر است:

1- بیمه مسئولیت کارفرما در برابر کارکنان پروژه های تولیدی، خدماتی،بازرگانی و صنعتی

مانند کارخانجات، کارگاه های تولیدی و ...

2- بیمه مسئولیت کارفرما در برابر کارکنان پرژه های عمرانی

مانند پروژه های شهرداری

3- بیمه مسئولیت کارفرما در برابر کارکنان ساختمانی

طبق قانون هر ساختمانی که در سطح شهر ساخته می شود، باید دارای بیمه نامه مسئولیت کارفرما در برابر کارکنان ساختمانی باشد.

بیمه مسئولیت نوین

4- بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان

در دنیای طبابت ممکن است نقص در کار و مشکل برای پزشکان اتفاق افتد. بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان در قبال خسارت وارد شده به بیماران عمل خواهد کرد.

5-بیمه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان

این بیمه نامه مخصوص پرستاران، بهیاران، تکنسین های اتاق عمل، دندانپزشکان و ... می باشد و مانند بیمه نامه مسئولیت حرفه ای پزشکان در برابر قصور پیراپزشکان عمل خواهد نمود.

6- بیمه نامه مسئولیت مدنی

سایر رشته ها جز بیمه نامه مسدولیت مدنی می شود.

پوشش های بیمه مسئولیت

1-پوشش فوت

دیه فوت در ماه های عادی مبلغ 270 میلیون تومان و در ماه های حرام مبلغ 360 میلیون تومان است.

2-نقص عضو

3-هزینه های پزشکی

مبلغ این پوشش بسته به درخواست بیمه گر تفاوت دارد. این مبلغ از 1 تا 20 میلیون تومان است.

4-پوشش های اضافی

معمولا تمامی بیمه نامه ها دارای بخشی با نام پوشش های اضافی است. فرض کنید شما کارگران ساختمان خود را بیمه نموده اید و پوشش های اضافی را نیز انتخاب کرده اید. در صورتی که شخصی از محل ساختمان شما عبور کند و حادثه ای برای او پیش آید، بیمه مسئولیت در این حالت خسارت وارد شده را پرداخت خواهد کرد. همچنین در صورتی که خود کارفرما در محل بیمه شده، دچار حادثه شود، خسارت از طرف شرکت بیمه پرداخت خواهد شد.

جزئیات پوشش های اضافی بیمه مسئولیت به صورت تکمیلی در عکس زیر ذکر شده است: 

بیمه مسئولیت نوین

سخن پایانی

مهم ترین ویژگی بیمه مسئولیت نوین نسبت به بقیه شرکت ها قیمت رقابتی آن است. این موضوع به حدی مناسب است که گاهی اوقات قیمت بیمه نامه نوین نسبت به بقیه شرکت ها 50% اختلاف دارد. اگر سوالی برای شما مطرح شده است، با ما تماس بگیرید.