بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

ارزیابی تخصصی بیمه عمر نوین (قسمت دوم)

1398/10/9

تعداد بازدید: 5761

در قسمت قبلی در رابطه با انواع بیمه عمر در شرکت بیمه نوین صحبت کردیم. پیشنهاد می کنیم در صورت عدم مطالعه مقابله قبلی ابتدا آن را بررسی کنید و سپس به ادامه مطالعه این مطلب بپردازید.

مزایای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نوین

مهم ترین مزیت بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری نوین پوشش های خاص آن است. فرد بیمه شده از سن 1 تا 75 سالگی قادر خواهد بود از تمام پوشش های بیمه نامه خود استفاده کند. موضوع بعدی مدت بیمه نامه عمر است که معمولا بین 5 تا 30 سال می باشد. برای پرداخت حق بیمه گزینه های یکجا، سالیانه، شش ماهه، سه ماهه و ماهانه را در اختیار خواهید داشت. همچنین حداقل مبلغ جهت خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری نوین به شرح زیر است:

قسط ماهانه: حداقل ۵۰ هزارتومان

قسط سه ماهه: حداقل ۶۰ هزارتومان

قسط شش ماهه: حداقل ۱۲۰ هزارتومان

قسط سالانه: حداقل 240 هزارتومان

توجه : سقف پرداختی در حق بیمه وجود ندارد و بیمه گذار می تواند با توجه به وضعیت خود مبلغ بیشتری را پرداخت نماید. بدیهی است اندوخته و سود شما با توجه به حق بیمه پرداختی و پوشش های اضافی بیمه نامه مشخص خواهد شد.

فرد بیمه شده این امکان را خواهد داشت تا به صورت سالیانه مبلغ پرداختی خود را افزایش دهد. این افزایش مبلغ می تواند بین 5% تا 25% باشد. بدیهی است که این افزایش بابت حفظ ارزش پول انجام می شود. برای درک این موضوع به دو مورد زیر توجه کنید:

1- اگر به سایت صندوق بین المللی پول مراجعه کنید قادر خواهید بود، تورم 30 سال گذشته تمام کشور ها را مشاهده کنید. تورم ایران در این سایت حدود 15% محاسبه شده است. بنابراین پیشنهاد ما برای درصد افزایش سرمایه 15% به صورت سالیانه است.

2- فرض کنید شما بیمه نامه عمر با مبلغ ماهیانه 100 هزار تومان را بدون افزایش سالیانه خریداری کنید و برای یک سال 1،200،000 تومان پرداخت خواهید کرد. حال در صورتی که شما حق بیمه خود را با مبلغ ماهیانه 100 هزار تومان و افزایش 15% سالیانه خریداری کنید، مثل حالت قبل برای سال اول مبلغ 1،200،000 را پرداخت خواهید کرد و 15% افزایش برای سال دوم به بعد اعمال خواهد شد. حال تفاوت این دو موضوع در معافیت یا مستمری خواهد بود. اگر در سال اول دچار حادثه شوید و بخواهید از معافیت یا مستمری استفاده کنید، در حالت اول مبلغ 1،200،000 ضربدر 30 سال یعنی 36 میلیون تومان به شما پرداخت خواهد شد. اما در حالت دوم یعنی با افزایش سرمایه سالیانه 15 درصد، به شما مبلغ 500 میلیون تومان پرداخت خواهد شد. این موضوع بسیار مهم است و در حالی که شما حق بیمه بیشتری پرداخت نکرده اید، خدمات بیشتری دریافت کرده اید و باید به آن توجه داشته باشید.

دو مورد فوق، دلایل مهمی برای اعمال افزایش سرمایه می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. البته توجه داشته باشید که هر زمانی برای شما مشکلی به وجود آید، این امکان را خواهید داشت تا با الحاقیه مبلغ حق بیمه خود را کم یا زیاد و پوشش های خود را تغییر دهید.

نکته: شما این امکان را خواهید داشت تا در هر لحظه برای افزایش ارزش اندوخته بیمه عمرو افزایش سود خود، مبلغی را به اندوخته بیمه نامه عمر خود واریز کنید، که به این مبلغ سپرده گزاری نیز می گویند. گفتنی است این سپرده گزاری مانند بانک است با این تفاوت که سود آن به صورت روز شمار محاسبه می شود و این مبلغ به قلک اندوخته شما واریز خواهد شد. همچنین در صورتی که شما لازم داشته باشید مبلغی از بیمه نامه خود برداشت کنید، قادر خواهید بود تا 70% اندوخته خود را بعد از گذشت دو سال از بیمه نامه هر زمان که خواستید دریافت کنید.

مطالعه بیشتر: طرح ستایش؛ خدمتی جدید از بیمه نوین
 

بیمه عمر نوین


پرداخت سود روز شمار و سود تشویقی

بیمه نامه های عمر شرکت بیمه نوین شامل دریافت سود روز شمار می شوند. همچنین در صورتی که شما حق بیمه خود را زودتر از موعد پرداخت کنید، هدیه ای با عنوان سود تشویقی به اندوخته بیمه نامه شما اضافه خواهد شد که این موضوع در نهایت موجب افزایش میزان اندوخته سرمایه گذاری شما خواهد شد.

توجه: یکی از ویژگی های متمایز کننده بیمه نوین موضوع عدم اعمال جریمه دیرکرد است. در واقع اگر شما حق بیمه خود را دیر تر از زمان مقرر پرداخت کرده باشید، جریمه دیر کردی برای شما اعمال نخواهد شد و فرصت خواهید داشت تا ۳۰ روز بعد از تاریخ تمدید بیمه نامه خود آن را تمدید کنید. 

در صورتی که بعد از 30 روز حق بیمه خود را پرداخت نکنید، برای اینکه بیمه نامه فعال بماند(منظور از فعال ماندن بیمه نامه این است که در صورت وقوع حادثه بعد از 30 روز، بیمه خسارت شما را بپردازد.) مبلغ حق بیمه پوشش های اضافی هر ماه شما از روی اندوخته کسر خواهد شد. احتمالا به صورت کامل متوجه این موضوع نشده اید. بنابراین به مثال زیر توجه کنید:

برای مثال حق بیمه شما ماهیانه 100 هزار تومان است و برای سه ماه اول حق بیمه خود را پرداخت کرده اید. اما برای ماه چهارم حق بیمه خود را پرداخت نکرده اید و 30 روز از زمان پرداخت حق بیمه گذشته است. در این صورت شرکت بیمه برای فعال ماندن بیمه نامه شما، حق بیمه پوشش های اضافی شما را از مبلغ 300 هزار تومان کسر خواهد کرد. (300 هزار تومان همان مبلغی است که شما در ماه اول تا سوم به عنوان حق بیمه خود پرداخت کرده اید.)  این موضوع باعث خواهد شد تا اندوخته شما کاهش پیدا کند.

نرخ بیمه عمر نوین چگونه محاسبه می شود؟

در قانون بیمه مرکزی، نرخ بیمه نامه عمر به صورت زیر محاسبه می شود:

برای مثال فرض کنید بیمه گذار سالانه 2 میلیون تومان در مدت 30 سال پرداخت می کند. همچنین وضعیت شغلی، سن و وضعیت سلامتی خود را نیز اعلام می کند. در این صورت طبق قانون بیمه مرکزی، اندوخته شما طبق یک فرمول خاص محاسبه می شود. البته هزینه بیمه گری و مالیات نیز از مبلغ حق بیمه شما کسر و اندوخته شما تشکیل خواهد شد. 

همچنین در صورتی که تمایل داشته باشید جدول بیمه عمر نوین را با توجه به شرایط خودتان مشاهده نمایید، قادر خواهید بود استعلام آن را با اطلاعات شخصی و شرایط اقتصادی هر فرد بیمه گذار دریافت کنید. در جدول بیمه عمر نوین چند ستون برای بررسی این بیمه نامه در دسترس بیمه گذار قرار می گیرد. برای مثال در این قسمت یکی از جداول را برای شما عزیزان قرار داده ایم که حق بیمه سالانه ۲ میلیون تومان و برای مدت ۳۰ سال برای سن 20 سالگی و شغل مدیر عامل محاسبه شده است.

بیمه عمر نوین
 

احتمالا الان به این موضوع فکر می کنید که چگونه جدول بیمه عمر نوین مناسب خود را دریافت کنم. برای این کار به لینک زیر مراجعه کنید و بعد از ثبت اطلاعات خود، جدول را دریافت کنید.

ماشین حساب بیمه های عمر بیمه نوین

توضیحات جدول استعلام بیمه عمر نوین

  • سال بیمه ای

منظور از سال بیمه ای، مدت زمان قرارداد بیمه ای است که فرد را در طول این مدت تحت پوشش قرار می دهد.

  • سن بیمه شده

معمولا بیمه عمر با توجه به تاریخ تولد اعلامی از سوی بیمه شده محاسبه می شود. افراد بالای 75 سال قادر به تهیه بیمه نامه نیستند. همچنین مجموع سن بیمه شده و مدت زمان قرارداد بیمه نامه به هیچ عنوان نباید بیش از 75 سال باشد.

نکته: در جدول بیمه عمر نوین، مبنای تمامی پوشش ها، حق بیمه پرداختی مشتری است. برای مثال حق بیمه پرداختی مشتری ضربدر 25، مبلغ سرمایه فوت طبیعی به دست می آید. همچنین بقیه پوشش ها نیز مشتقاتی از سرمایه فوت طبیعی است. (مثلا فوت حادثه تا 4 برابر فوت طبیعی است.)

لیست پوشش های بیمه عمر به شرح زیر است:

  • سرمایه فوت به هر علت
  • سرمایه فوت در اثر حادثه
  • سرمایه نقص عضو
  • سرمایه هزینه های پزشکی
  • سرمایه امراض خاص
  • جمع حق بیمه پوشش های اضافی
  • جمع حق بیمه پرداختی سال
  • مبلغ حق بیمه پرداختی سال و مبلغ قسط در هر سال
  • حق بیمه تجمیعی
  • اندوخته تضمینی بیمه نامه
  • ارزش بازخرید تضمینی بیمه نامه
  • اندوخته بر مبنای متوسط سود سنوات گذشته

توجه : فقط پوشش "سرمایه فوت به هر علت" جز پوشش های اجباری می باشد و بقیه اختیاری است و شما می توانید با توجه به نیاز خود هر کدام از پوشش هایی که لازم دارید را دریافت کنید .

  • سرمایه فوت به هر علت

میزان سرمایه فوت وابسته به حق بیمه پرداختی فرد است. مبلغ سرمایه فوت می تواند تا 25 برابر حق بیمه پرداختی بیمه گذار باشد.

  • سرمایه فوت در اثر حادثه

مبلغ سرمایه فوت در اثر حادثه بر اساس سرمایه فوت به هر علت در هر سال بیمه‌ای مشخص و محاسبه می شود. در بیمه نوین میزان پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه بین 1 تا 4 برابر سرمایه فوت عادی قابل دریافت است.

  • سرمایه نقص عضو در اثر حادثه

سرمایه نقص عضو در اثر حادثه معمولا در هر سال بیمه ای معادل از 1 برابر تا 4 برابر سرمایه فوت به هر علت محاسبه و قابل انتخاب است.

  • سرمایه هزینه‌های پزشکی در اثر حادثه

شما در صورت تمایل می توانید آن را به بیمه نامه عمر خود اضافه کنید. میزان این پوشش از 5% تا 20% از سرمایه فوت به هر علت است و بیمه گذار می تواند حداکثر تا مبلغ 20 میلیون تومان از این پوشش در جهت جبران هزینه های پزشکی ناشی از حادثه استفاده نماید.

  • سرمایه امراض خاص

میزان پوشش سرمایه امراض خاص از 10% تا سقف 50% از سرمایه فوت محاسبه خواهد شد. همچنین سقف این پوشش در شرکت بیمه نوین مبلغ 50 میلیون تومان برای هر بیماری و جمعا 250 میلیون تومان می باشد.

  • جمع پوشش‌های اضافی

در صورتی که شما پوشش های اضافی یا تکمیلی را انتخاب کنید، مبلغی به عنوان حق بیمه پوشش های تکمیلی در جدول بیمه عمر نوین شما مشاهده خواهد شد. همچنین شما قادر خواهید بود، حق بیمه پرداختی سال خود و پوشش های اضافی خود را از طریق جدول بیمه نوین مشاهده کنید و متوجه شوید که حق بیمه پوشش های اضافی شما چقدر است.

  • مبلغ حق بیمه پرداختی سال و مبلغ قسط در هر سال

مبلغ حق بیمه پرداختی بیمه گذار با توجه به اینکه به صورت سالیانه، شش ماهه، سه ماهه و ماهیانه حق بیمه خود را پرداخت می کند، در این ستون قرار داده شده است. 

  • حق بیمه‌های تجمعی

منظور از حق بیمه تجمعی، مجموع حق بیمه های پرداختی است که از ابتدای بیمه نامه تا به همان سال پرداخت شده که در جدول محاسبه بیمه عمر قابل مشاهده است.

  • اندوخته تضمینی

منظور از اندوخته تضمینی، مبلغی است که شرکت بیمه نوین آن را برای دو سال 16%، دو سال دوم 13% و تا پایان قرارداد 10% تضمین کرده است. البته این مبلغ  بعلاوه سود مشارکت در منافع می شود که این مبلغ اندوخته بیمه گذار را تشکیل می دهد.

  • ارزش بازخریدی تضمینی

به طور معمول تمامی بیمه گذاران به دنبال پاسخ یک سوال مهم هستند. این سوال در رابطه با طریقه بازگشت سرمایه در سال های اول خرید بیمه نامه می باشد. به عبارت دیگر بیمه گذار این سوال را دارد که که بعد از چند سال پرداخت حق بیمه به چه مقدار اندوخته دسترسی خواهد داشت. باید در پاسخ به این سوال اشاره کنیم که از ابتدای قرارداد تا پایان 30 سال، ارزش باز خریدی بیمه نامه قابل مشاهده است. همچنین در صورتی که بیمه گذار نیاز به پول داشته باشد، قادر خواهد بود بدون نیاز به ضامن یا چک تضمینی و بدون نوبت از محل بیمه عمر خود و با توجه به اندوخته بیمه عمر خود وام دریافت کند.

نکته مهم: در صورتی که بیمه گذار قصد داشته باشد در 5 سال اول بیمه نامه خود را باز خرید کند، در سال اول 95%، سال دوم 96%، سال سوم 97%، سال چهارم 98%، سال پنجم 100% ارزش باز خرید تظمینی بیمه نامه به شما پرداخت خواهد شد. این موضوع به این دلیل است که قرار داد شما 30 ساله بوده است، اما شما در سال های ابتدایی به قرار داد خود با شرکت پایبند نبوده اید، بنابراین مبلغی جهت جبران ضرر شرکت از بیمه نامه شما کسر خواهد شد.

مطالعه بیشتر: مقایسه جامع بین بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی
 

بیمه عمر نوین
 
  • روش‌های پرداخت اقساط

در صورتی که شما از بیمه گذاران بیمه عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه نوین باشید لازم است در رابطه با نحوه پرداخت حق بیمه خود اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه به انواع شیوه های پرداخت اشاره خواهیم کرد:

  1. پرداخت الکترونیکی از طریق سایت شرکت بیمه نوین نمایندگی گرم آبی به آدرس novininsur.com

از قسمت منوی خدمات الکترونیکی با درج کد رایانه و اعلامیه بدهکار و کد بیمه گذار پرداخت شما موفقیت آمیز خواهد بود.

  1. پرداخت الکترونیکی از طریق پایگاه تخصصی بیمه های زندگی به آدرس life.novininsurance.com

از بخش سامانه استعلام آنلاین بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری قادر به پرداخت حق بیمه خود خواهید بود. این روش نیازی به درج کد رایانه اعلامیه بدهکار و شناسه قسط ندارد.

  1. پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک ملت با استفاده از کارت‌های عضو شتاب و انتقال وجه به شماره کارت ۵۹۰۹ – ۴۹۴۵ – ۳۳۷۹ – ۶۱۰۴ با شناسه ۱۷ رقمی
  2. مراجعه به اینترنت بانک ملت و انتقال وجه به حساب ۴۹۳۰۵۹۳۱۸۵ با شناسه ۱۷ رقمی
  3. مراجعه به شعب بانک ملت و واریز نقدی اقساط به حساب ۴۹۳۰۵۹۳۱۸۵ با شناسه ۱۷ رقمی

تذکر: توجه داشته باشید که در صورت استفاده از روش ATM یا کارت به کارت، حتما باید شناسه واریز شما درج شود. در صورت عدم درج شناسه واریز، مبلغ پرداخت شده قابل پیگیری نخواهد بود.

چند قدم تا آینده نوین!

به عنوان سخن پایانی لازم است اشاره کنیم در صورتی که به آینده خود و فرزندتان اهمیت می دهید نسبت به تهیه بیمه عمر اقدام نمایید. جهت خرید آنلاین بیمه نامه عمر، فرم درخواست بیمه عمر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و مشاوره کامل و لازم در رابطه با مقایسه انواع بیمه عمر خدمت شما ارائه دهند.

مطالعه بیشتر: بیمه حوادث انفرادی مناسب چه افرادی است؟