بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

ایرانگردی با بیمه مسافرتی

1398/08/7

تعداد بازدید: 2688

گاهی کوچکترین اتفاقات موجب تلخ شدن سفر می شود. گم شدن مدارک، تاخیر در پرواز، کنسل شدن پرواز و ... تنها بخشی از این اتفاقات است. بخش دیگر این اتفاقات مربوط به بیماری های ساده و کوچک می شود. مثلا یک دندان درد ساده باعث خواهد شد تمام شیرینی های سفری که از مدت ها قبل برای آن برنامه ریزی کرده بودید به کام شما تلخ شود.

استفاده از بیمه مسافرتی در جهت جبران خسارت

بیمه مسافرتی در واقع برای جبران خسارت های مسافرت خارجی است. این بیمه شامل پوشش هایی است که در مقابل حوادث احتمالی راه حل ساده و بسیار ارزان ارائه می دهد. سوالی که این جا مطرح می شود، این است که برای مسافرت های داخلی از چه بیمه ای باید استفاده کرد؟ در این مقاله سعی داریم تا در رابطه با بیمه حوادث گروهی و بیمه مسئولیت که برای تورها و مسافرت های داخلی ارائه می شود، نکاتی را ارائه کنیم.

مطلب مرتبط: مهم ترین ویژگی بیمه مسئولیت نوین چیست؟

بیمه مسافرتی داخلی چیست؟

تصور بسیاری از افراد این است که برای مسافرت های داخلی نیز می توان از بیمه مسافرتی استفاده کرد. اما در واقع این بیمه نامه فقط برای مسافرت های خارجی مناسب است. برای حل این معضل بیمه حوادث و بیمه مسئولیت برای مسافرت های داخل کشور ارائه می شود.
 

ایرانگردی با بیمه مسافرتی


شما از هر طریقی که سفر کنید و به هر جای ایران پهناور که بروید، قادر خواهید بود از مزیت های بیمه حوادث و بیمه مسئولیت استفاده کنید. حتی در صورتی که شما تنها، با خانواده یا به صورت دسته جمعی با تور به سفر بروید از بیمه مسافرتی بهره مند خواهید شد. هدف سفر نیز در بیمه مسافرتی اهمیتی نخواهد داشت. هدف از سفر هرچه که باشد، تفریحی، آموزشی، ماموریتی و … قادر خواهید بود بیمه مسافرتی برای خود و دیگران تهیه کنید.

مطلب مرتبط: بررسی تخصصی استثنائات بیمه عمر

بیمه تورهای داخلی

مسئول تمام حوادثی که در طول سفر برای مسافران تورها و آژانس های مسافرتی اتفاق می افتد، مسئول تور است. البته باید در نظر داشته باشید که این حوادث شامل مواردی است که مستقیما به تور مربوط باشد و کوتاهی و بی احتیاطی مسافران موجب رخ دادن حادثه نشده باشد.  

در صورت رخ دادن حادثه در تور، مسئول آژانس مسافرتی باید به مسافران خسارت پرداخت کند. در صورتی که مدیر آژانس بیمه حوادث یا بیمه مسئولیت تهیه کرده باشد، شرکت بیمه موظف خواهد بود خسارت را تا سقف تعهدات پرداخت کند. پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه در واقع به جای مدیر تور خواهد بود. در صورتی که مدیر تور نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام نکرده باشد، بدیهی است تمام خسارات باید از طرف مدیر آژانس به مسافران پرداخت شود.

مدیران تورها قادر خواهند بود دو بیمه نامه حوادث گروهی و مسئولیت را برای مسافران خود تهیه کنند. در ادامه به شرایط کلی این بیمه نامه ها اشاره خواهیم کرد.

بیمه حوادث برای تورهای مسافرتی

معمولا بیمه حوادث به دو صورت گروهی و انفرادی ارائه می شود و حوادثی که امکان وقوع آن ها وجود دارد، مورد پوشش قرار می گیرد. توجه داشته باشید که منظور از حوادث این است که حادثه ای به طور ناگهانی اتفاق افتد و دلیل اصلی آن عامل خارجی باشد. در واقع باید بیمه شده هیچ گونه قصد و اراده ای برای ایجاد حادثه در طول سفر نداشته باشد. این حوادث ممکن است موجب جراحت، نقص عضو، از كارافتادگی و فوت بیمه شده گردد.

ایرانگردی با بیمه مسافرتی


مطلب مرتبط: بیمه حوادث انفرادی مناسب چه افرادی است؟

شرکت بیمه طی انعقاد قراردادی متعهد خواهد شد خسارت هایی را که در اثر هر یک از حوادث به بیمه شده یا بیمه شدگان وارد شود، جبران خسارت کند.

پوشش های این بیمه نامه به شرح زیر است:

  • غرامت فوت
  • نقص عضو يا از كارافتادگی دائم (كلی يا جزئی)
  • هزينه پزشكی
  • غرامت روزانه

مانند اکثر بیمه نامه های دیگر، بیمه حوادث نیز شامل پوشش های اضافی می شود. این پوشش ها در صورت پرداخت حق بیمه بیشتر قابل تهیه خواهد بود. برای مثال پوشش های اضافی شامل پرداخت خسارت در اثر انجام ورزش هایی نظیر اسکی، فوتبال، کوه نوردی، قایق رانی و … است.

به عنوان نکته تکمیلی در این بخش باید بدانید که بیمه حوادث تنها مختص مدیران آژانس ها و تور ها نمی باشد. بلکه هر فرد و گروهی قادر است برای حفاظت خود در مقابل هر حادثه ای بیمه نامه حوادث را خریداری نماید.

بیمه حوادث گروهی برای تورها چه شرایطی دارد؟

بیمه نامه حوادث گروهی مانند هر بیمه نامه دیگری دارای شرایط خاصی است که لازم است مدیران تورها و آژانس های مسافرتی از این شرایط اطلاع داشته باشند.

  • کمترین تعداد نفرات برای تهیه بیمه نامه حوادث گروهی 10 نفر است.
  • معمولا سقف تعهدات برای پوشش فوت مبلغ 50 میلیون تومان است. (10% از این مبلغ توسط شرکت بیمه به بیمه شده پرداخت خواهد شد. این مقدار بابت پوشش هزینه های پزشکی است.)
  • برای صدور بیمه حوادث باید تمامی افراد حداکثر 80 سال سن داشته باشند. همچنین کودک تازه متولد شده نیز می تواند تحث پوشش این بیمه قرار گیرد.

موارد فوق مربوط به شرایط کلی صدور بیمه نامه های حوادث گروهی می شود.

بیمه مسئولیت تورهای مسافرتی

بیمه مسئولیت برای تمامی مشاغل و حرفه ها به وجود آمده است. در واقع کارفرما با تهیه این بیمه نامه در قبال حوادثی که ممکن است در طول کار برای کارکنان او رخ دهد، این بیمه نامه را تهیه می کند. بیمه مسئولیت بسیار گسترده و وسیع است. بیمه مدیران تور و مسئولان آژانس های مسافرتی داخلی در قبال مسافران فقط یکی از انواع بیمه های مسئولیت است. در صورت تهیه این بیمه نامه توسط مدیریت آژانس، شرکت بیمه متعهد خواهد شد هنگام وقوع حادثه و خسارت های جانی، نسبت به پرداخت خسارت پوشش های زیر تا سقف مشخص انجام وظیفه کند:

  • فوت
  • نقص عضو
  • هزینه های پزشکی

بیمه مسئولیت برای تورهای مسافرتی چه شرایطی دارد؟

معمولا هنگام عقد قرارداد در بیمه نامه مسئولیت، مقداری سرمایه اولیه توسط شخص متقاضی مشخص می شود. در صورت وقوع حادثه و پرداخت خسارت به بیمه شده از محل این بیمه نامه، تمامی این مبالغ بر اساس بر اساس همان سرمایه اولیه مشخص شده در بیمه نامه تعیین خواهد شد. حتی برای محاسبه حق بیمه نیز از سرمایه اولیه کمک گرفته خواهد شد. در واقع حق بیمه مسئولیت نیز بر اساس سرمایه مشخص شده توسط بیمه‌ گذار، محاسبه خواهد شد.

سخن پایانی

در صورتی که نیاز به تهیه بیمه نامه مسئولیت یا بیمه نامه حوادث گروهی دارید، با ما تماس بگیرید و بدون هیچ گونه نگرانی به سفر بروید. همچنین در صورتی که سوالی در ذهن شما وجود دارد، طی تماس با کارشناسان ما راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

مطلب مرتبط: مقایسه جامع بین بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی