بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

قیمت بیمه عمر چقدر است؟

1399/01/27

تعداد بازدید: 4169

فرآیند مهم تهیه بیمه نامه عمر ابتدا با تصمیم گیری در مورد خرید این بیمه نامه آغاز و در ادامه به موضوع بسیار حیاتی انتخاب شرکت بیمه منتهی می گردد. اما کار در اینجا تمام نمی شود و موضوع بعدی مبلغ حق بیمه پرداختی است که موجب سردرگمی بسیاری از بیمه گذاران خواهد شد. بر همین اساس امروز قصد داریم به بررسی قیمت های مختلف بیمه عمر بپردازیم. 

حداقل قیمت بیمه عمر چقدر است؟

در ابتدا باید به صورت بسیار صریح اشاره کنیم که بیمه عمر قیمت مشخصی ندارد و تمامی افراد طبق شرایط اقتصادی، اجتماعی، سنی و برنامه ریزی هایی که برای آینده خود دارند، مبلغ حق بیمه خود را مشخص می کنند. در اینجا باید به این ضرب المثل اشاره کنیم که هر چقدر پول بدی آش می خوری!

در مبحث میزان حق بیمه عمر، تمامی شرکت ها حداقل هایی را مشخص کرده اند که طبق آن باید بیمه گذاران حق بیمه خود را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنند. بدیهی است که طبق این قوانین نمی توان مبلغی کمتر از حد مشخص شده را به شرکت بیمه مورد نظر پرداخت کرد. برای مثال:

حداقل حق بیمه عمر نوین در روش پرداختی سالانه ۲۴۰ هزار تومان و در روش پرداخت ماهانه با حداقل قسط ۵۰ هزارتومان معادل سالانه ۶۰۰ هزار تومان می باشد. همچنین امکان اعمال ضریب افزایش سالانه حق بیمه به صورت ۰ تا ۲۵ درصد در طول مدت بیمه نامه وجود دارد.

مطالعه بیشتر: بیمه عمر پس از فوت به چه کسی تعلق می گیرد؟
 

قیمت بیمه عمر


حداکثر میزان مبلغ بیمه عمر چقدر است؟

میزان سرمایه فوت بیمه نامه عمر تعیین کننده حداکثر قیمت بیمه عمر است. طبق این قانون مبلغ دقیقی را نمی توان برای حداکثر مبلغ بیمه عمر مشخص کرد. در سال 1398 حداکثر سرمایه فوت قابل ارائه 500 میلیون تومان بود. در این صورت اگر فردی دارای یک بیمه نامه عمر با حق بیمه 20 میلیون تومان بود و پوشش 500 میلیون تومانی سرمایه فوت را نیز تهیه کرده بود، باید برای تهیه بیمه نامه عمر دیگر برای چنین فردی، از بیمه مرکزی مجوز صادر شود.

چرا قیمت پایین بیمه عمر به سود شما نیست؟

شاید بتوان گفت مهم ترین رکن تشکیل بیمه عمر و سرمایه گذاری، مبلغ حق بیمه است. این موضوع به آن دلیل است که میزان حق بیمه پرداختی بیمه گذار، نشان دهنده سرمایه فوت بیمه نامه و سایر پوشش های بیمه ای است. از تمام این موضوعات مهم تر، این مبلغ مشخص کننده شروع سرمایه گذاری بیمه گذار است که قرار است نتیجه آن در بیمه نامه‌های عمر و سرمایه گذاری شکل گیرد. حال به نظر شما اگر حق بیمه کمتری پرداخت شود، میزان سود و سرمایه گذاری شما و همچنین پوشش های شما چه تغییری خواهند کرد؟

مطالعه بیشتر: سود مشارکت بیمه عمر چیست؟
 

قیمت بیمه عمر


چه مبلغی را به عنوان حق بیمه عمر انتخاب کنیم؟

بیمه نامه های عمر مانند بیمه ثالث یا بیمه بدنه مبلغ مشخصی ندارند. در واقع در این بیمه نامه هر کس بر اساس نیاز بیمه و توان مالی خود، حق بیمه اش را انتخاب می کند. به بیان دیگر مبلغ سالانه 4 میلیون تومان جهت استفاده از پوشش های بیمه ای و سرمایه گذاری برای برخی از بیمه گذاران بیمه عمر، مبلغ کم تلقی می شود. اما در مقابل برای برخی از افراد همین مبلغ 4 میلیون بسیار بالا می باشد.

موضوع بسیار مهم دیگر در بیمه نامه عمر، سن بیمه گذار است. هر چه سن فرد بیمه گذار کمتر باشد نیاز به پوشش های بیمه ای کمتری دارد. در مقابل فردی که در سنین بالا اقدام به تهیه بیمه عمر می کند، طبیعتا ممکن است مشکلات جسمانی بیشتری در سال های بعد برای او رخ دهد و به پوشش های بیمه ای زیادتری نیاز داشته باشد.

مطالعه بیشتر: از بستری تا ترخیص؛ طرح شایگان بیمه نوین

معمولا جدولی قبل از خرید بیمه عمر و بعد از صدور بیمه نامه تهیه و از طرف شرکت بیمه به شما ارائه می شود، طبق این جدول تمامی بیمه گذاران قادر خواهند بود میزان سرمایه گذاری بیمه نامه خود را به صورت اندوخته در پایان هر سال مشاهده کنند. همچنین امکان بررسی میزان اندوخته نهایی بیمه نامه و میزان پوشش‌های بیمه نامه نیز برای بیمه گذار وجود خواهد داشت. در صورتی که جدول بیمه عمر یک فرد 30 ساله را با جدول بیمه عمر کودک 10 ساله با حق بیمه های کاملا یکسان را با یک دیگر مقایسه کنید، تفاوت های این دو نوع از سرمایه گذاری و اندوخته سازی در این بیمه نامه ها را به آسانی متوجه خواهید شد.

با توجه به مطالب فوق میزان حق بیمه شما طبق سن و نحوه برنامه ریزی آینده تان مشخص خواهد شد. پیشنهاد می کنیم برای تهیه بیمه نامه عمر از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.
 

قیمت بیمه عمر


آیا امکان افزایش مبلغ حق بیمه بعد از خرید آن نیز وجود دارد؟

یکی از بهترین ویژگی های بیمه عمر،امکان اعمال تغییرات در شرایط بیمه نامه است. تمامی شرکت های بیمه ای، امکان تغییر مبلغ حق بیمه در طول مدت داشتن بیمه نامه را در اختیار بیمه گذار گذاشته اند. همچنین در صورت وجود تعدیل روی بیمه نامه، شما قادر خواهید بود آن را به پرداخت ثابت تبدیل نمایید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که بعد از تهیه بیمه نامه عمر، بیمه گذار تنها می تواند به میزان 20% حق بیمه خود را اضافه کند. بنابراین در ابتدا حتما حق بیمه خود را با مبلغ مناسب انتخاب نمایید.

مطالعه بیشتر: بررسی تخصصی استثنائات بیمه عمر