بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

اهمیت افزایش سقف تعهدات مالی در بیمه شخص ثالث چیست؟

1398/07/1

تعداد بازدید: 7012

در مطلب "هر آنچه که باید در مورد خسارت بیمه شخص ثالث بدانید!" اشاره شد که پوشش های بیمه شخص ثالث شامل پوشش های جانی و مالی است. در واقع پوشش جانی تامین کننده دیه فوت و پوشش نقص عضو نیز برای اشخاص ثالث می باشد. در رابطه با مبلغ دیه نیز باید اشاره کنیم که این موضوع در ابتدای هر سال توسط قوه قضاییه و بیمه مرکزی اعلام می شود. از طرفی سقف تعهدات مالی بیمه نامه شخص ثالث نیز توسط بیمه مرکزی اعلام می گردد. بدیهی است که این مبلغ بر اساس نرخ دیه محسابه می شود.

سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه می شود؟

بعد از تصویب نرخ دیه مصوب در ابتدای هر سال، مبلغ تعهدات مالی بیمه نامه شخص ثالث را می توان به راحتی تعیین کرد. کمترین میزان پوشش مالی بیمه نامه شخص ثالث 2.5% دیه اعلام شده ماه های حرام می باشد. به عنوان مثال در سال 1398 دیه کامل یک انسان در ماه حرام 360 میلیون تومان و در ماه های عادی 270 میلیون تومان است. 2.5% درصد از مبلغ 360 میلیون تومان، معادل 9 میلیون تومان است. در واقع این مبلغ کمترین میزان تعهدات مالی است که در صورت نیاز می توان آن را تا 30 میلیون تومان افزایش داد.

دلیل افزایش سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث چیست؟

حتما افراد دور اندیش این سوال را خود می پرسند. فرض کنید در حادثه ای که منجر به خسارت مالی شود، شرکت بیمه فقط متعهد به پرداخت مبلغی معادل 9 میلیون تومان است.  حال فرض کنید شما با خسارت 15 میلیون تومان رو به رو هستید، به نظر شما چه اتفاقی می افتد؟  در این صورت باید راننده مقصر حادثه مابقی مبلغ خسارت را شخصا پرداخت کند. بنابراین راه حل دور اندیشانه این است که سقف تعهدات مالی بیمه نامه شخص ثالث افزایش یابد. سقف تعهدات مالی با پرداخت مبلغ بسیار اندکی افزایش پیدا می کند. این مبلغ معمولا حدود 50 تا 250 هزار تومان است که این مبلغ وابسطه به مدل خودرو، سال ساخت، تخفیف‌ و … دارد.

ویژگی های بیمه نامه شخص ثالث شرکت بیمه نوین

مبلغ بیمه نامه شخص ثالث از طرف بیمه مرکزی تعیین می شود و تمامی شرکت ها تقریبا در شرایط یکسان صادر می کنند. بنابراین مبلغ بیمه نامه شخص ثالث در همه شرکت های بیمه ای یکسان است. اما صدور خرید بیمه نامه فقط بخشی از داستان است. در طرف دیگر باید به نکاتی توجه کرد که در ادامه اشاره خواهیم کرد:

  1. شرکت بیمه نوین تمام خسارت های مالی را ظرف 24 ساعت پرداخت می کند. (فرایند پرداخت خسارت های جانی با توجه به گزارش های پزشکی قانونی، دادگاه و ... ممکن است نیازمند زمان بیشتری باشد.)
  2. تمامی افراد با خرید بیمه نامه شخص ثالث از بیمه نوین شامل 2.5% تخفیف خواهند شد. از طرفی امکان تسویه مبلغ بیمه نامه به صورت 50% نقد و مابقی طی اقساط 6 ماهه وجود دارد.
  3. در صورتی که فردی بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری نوین را خریداری کرده باشد، با طرح ستایش نوین مزایای زیادی از جمله خرید بیمه نامه شخص ثالث به صورت 25% نقد و مابقی طی 8 قسط را خواهد داشت.
بیمه شخص ثالث

سخن پایانی

برای خرید بیمه نامه شخص ثالث و استفاده از تخفیف 2.5% همراه با پرداخت اقساطی با شماره های  03155469120 یا 09132641471 تماس حاصل فرمائید.