بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

بررسی تخصصی پوشش اضافی بیمه بدنه

1399/11/7

تعداد بازدید: 2089

با توجه به اهمیت بیمه بدنه و رواج زیاد آن در جامعه بر آن شدیم تا در مورد کاملترین پوشش های بیمه بدنه مقاله ای برای شما خوانندگان محترم آماده کنیم . حال پوشش های بیمه بدنه را به صورت تخصصی بررسی میکنیم تا به صورت کامل همه جوانب را برای شما مخاطبان ارائه داده باشیم و شما را در این زمینه راهنمایی و مشاوره دهیم .

- پوششهای اضافی بیمه بدنه :

 

1- پوشش سرقت درجای قطعات

پوشش سرقت کلی از مواردی است که جزء پوشش های اصلی بیمه بدنه می باشد . پس شرکت های بیمه برای تکمیل نمودن پوشش های بیمه ی بدنه ، سرقت جزئی قطعات فابریک و غیر فابریک را به آن اضافه کرده اند . در بیمه نوین سرقت جزئی قطعات فابریک تا سقف 10 یا 20 درصد ارزش خودرو قابل خرید می باشد و این یعنی اینکه اگر در مواردی قطعات فابریک خودروی شما به سرقت رود ، شرکت بیمه آن را جبران خواهد کرد . همچنین سرقت جزئی قطعات غیر فابریک ( ضبط ، باند ، رینگ ، لاستیک و ...) شامل قطعاتی است که به درخواست شما ، تحت پوشش قرار می گیرد .

نکته 1 : منظور از قطعات فابریک ، قطعاتی است که در هنگام خرید خودرو از طرف شرکت روی آن نصب شده است .

نکته 2 : قسمت متحرک رادیو پخش فاقد پوشش سرقت درجا می باشد .

نکته 3 : جمع قطعات تحت پوشش برای رینگ و لاستیک تا 10 % و برای سایر قطعات تا 2 % ارزش خودرو می باشد .

 

2- پوشش ایاب و ذهاب

کاربرد پوشش ایاب و ذهاب ، زمانی است که شما با خودروی خود تصادف کردید و اتومبیل شما در تعمیرگاه و در حال تعمیر است ، پس شما مجبور هستید برای رفت آمد های ضروری خود از خودرو های عمومی و آژانس استفاده کنید . حال با دریافت پوشش ایاب و ذهاب تا نیم در هزار ارزش خودرو و حداکثر تا سقف 12 هزار تومان برای 30 روز می توانید هزینه های رفت و آمد خود را از بیمه بدنه تامین کنید .

نکته : هزینه های رفت و آمد سه روز اول بابت فرانشیز قابل پرداخت نخواهد بود .

 

3- پوشش شکست شیشه

همان طور که می دانید شکست شیشه در اثر حوادث جزء پوشش های اصلی بیمه بدنه می باشد و این پوشش زمانی برای شما کاربرد پیدا می کند که شکست شیشه خودروی شما بر اثر نوسات دما یا... رخ دهد .

نکته : فرانشیز خسارت شکست شیشه 20درصد می باشد .

 

4- پوشش نوسانات قیمت

با توجه به بازار آشفته قیمت خودرو و نوسانات قیمت آن و با علم به اینکه پرداخت خسارت در بیمه های بدنه بر اساس قیمت روز خودرو می باشد ، شرکت های بیمه پوشش نوسانات قیمت خودرو را تا 25 ، 50 و 100 درصد ارزش خودرو ارائه دادند تا در صورت زیاد شدن قیمت خودرو بیمه گذار نیاز به صدور الحاقیه نداشته باشد .

نکته 1 : در صورت اینکه این پوشش اضافی را خریداری نکنید و قیمت خودرو شما افزایش پیدا کند و خسارت به خودرو شما وارد شود از قاعده نسبی حق بیمه (ماده 10) پیروی می گردد .

نکته 2 : تعریف  ماده 10 قانون بیمه ; در صورتی که مالی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد بیمه‌گر فقط بهتناسب مبلغی که بیمه کرده است با قیمت واقعی مال مسئول‌ خسارت خواهد بود .

 

5- پوشش بلایای طبیعی

همان‌طور که می‌دانید کشور ما در جغرافیای حادثه‌خیزی از نظر بلایای طبیعی واقع شده است. مناطق زیادی در نزدیکی گسل‌های مستعد زلزله و مناطق دیگری معمولاً به صورت فصلی درگیر سیل و طوفان می‌شوند. این پوشش اضافی برای جبران خسارت‌های ناشی از این بلایا (سیل، آتشفشان، زلزله و …) است .

نکته : فرانشیز پوشش حوادث طبیعی 10 درصد می باشد .

 

6- پوشش رنگ ، مواد شیمیایی و اسید پاشی

شاید با خودتان فکر کنید احتمال اینکه اسید و مواد شیمیایی بر روی ماشین شما بریزد ، خیلی کم است. آن‌قدر کم که نیازی به این پوشش ندارید. اجازه بدهید جور دیگری به قضیه نگاه کنیم. فرض کنید ماشینتان را کنار یک آپارتمان پارک کرده‌اید، یکی از ساکنین خانه، از ماده‌ شوینده حاوی اسید یا باز برای شستشوی حمام یا سرویس بهداشتی منزلش استفاده کرده است، به دلیل سوراخ بودن لوله ناودانی مقداری ازاین مواد بر روی ماشین شما می‌ریزد می‌بینید؟ گاهی حادثه در جایی رخ می‌دهد که حتی فکرش را هم نمی‌کردیم.همچنین ممکن است فردی با شما دشمنی داشته باشد و از سر دشمنی اسید روی بدنه خودروی شما بپاشد ، پس این پوشش در مواردی که گفته شد بسیار کاربردی می باشد .

نکته : فرانشیز پوشش اسید پاشی 10 درصد می باشد .

 

7- پوشش ترانزیت

 پوشش ترانزیت ، خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد که در خارج از کشور برای ماشین شما رخ ‌دهد. پس اگر از جمله افرادی هستید که در سفر به کشورهای همسایه دوست دارید پشت فرمان ماشین خود بنشینید، حتما برای خرید این پوشش اضافی اقدام کنید تا در صورت خروج از کشور و استفاده از خودروی خود دچار هیچ نگرانی نباشید .

 

8- اُفت قیمت خودرو

اگر تا به حال با خودروی خود تصادف کرده باشید و بعد از آن قصد فروش آن را داشته باشید متوجه آن خواهید شد که خودرو شما را با قیمت پایین تر از قیمت بازار
خریداری می کنند ، دلیل این کار افت قیمت بر اثر خسارت می باشد . این پوشش اضافی در بیمه نوین به این شکل می باشد که در هنگام صدور بیمه نامه شما 25 درصد حق بیمه بیشترخواهید داد و در عوض هنگام خسارت 25 درصد بیشتر به شما پرداخت خواهد شد .

نکته : در هنگام پرداخت خسارت 25 درصد از خسارت ناخالص ( بدون کسر هزینه ها ) ، به خسارت خالص ( همراه هزینه های کسر شده مثل فرانشیز ) شما اضافه خواهد شد .

خسارت خالص : به مبلغ خسارتی گفته می شود که کلیه هزینه ها از آن کسر شده باشد مانند هزینه های فرانشیز ، کهنگی و .... .

خسارت ناخالص : کل خسارتی که به خودرو وارد شده را گویند .

 

 

- سخن آخر 

امیدواریم توانسته باشیم با نکات مهمی که در مورد پوشش های بیمه بدنه توضیح دادیم ، شما را در خرید آن راهنمایی کنیم و در صورت مواجه شدن با مشکلات در این زمینه به شما مشاوره دهیم .

اگر مجدداً در این زمینه سوالی داشتید با مشاوران ما تماس بگیرید و برای خرید این بیمه نامه از این صفحه استفاده کنید.