بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

تکمیل درمان انفرادی ; خدمتی جدید از بیمه نوین

1400/01/25

تعداد بازدید: 6918

در مقالات هفته قبل به صورت کامل با بیمه درمان آشنا شدید و از اهمیت آن با خبر شدید . همینطور که می دانید بیمه های درمان به صورت گروهی صادر می شوند . به همین دلیل بیشتر افراد که عضویت در سازمانی ندارند ، نمی توانند از آن استفاده کنند . بیمه نوین جزء معدود شرکت هایی است که بیمه های درمان را به صورت انفرادی ارائه می کند . امروز قصد داریم به بررسی این محصول جدید از شرکت بیمه نوین بپردازیم . طرح شایگان ، خدمتی جدید از بیمه نوین در جهت جبران هزینه های درمانی است . با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از این طرح را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

 

بیمه تکمیل درمان چیست ؟

 

این پوشش درمانی بیمه ای جهت جبران هزینه های درمانی مازاد بر تعرفه های بیمه خدمات درمان ، تامین اجتماعی و .... ارائه می شود و نگرانی بیمه شدگان را از پرداخت هزینه های هنگفت درمانی برطرف می کند .

مزایای بیمه تکمیلی انفرادی :

از آنجایی که تمام افراد نمی توانند ، تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی بیمه تکمیلی درمان را تهیه کنند ، برخی شرکت های بیمه اقدام به ارائه طرح بیمه تکمیلی به صورت انفرادی نموده اند . این اقدام شکرت های بیمه کمک بسیاری به جبران هزینه های درمانی این افراد می کند . بیمه تکمیلی انفرادی در شرکت های مختلف دارای طرح ها و پوشش های متفاوتی است و با حق بیمه های مختلف ارائه می شود تا تمام اقشار جامعه قادر به استفاده از این طرح ها باشند .

بیمه گر پایه چیست ؟

درتعرفه درمانی سازمان های خدمات درمانی ، تامین اجتماعی و .... ( که این ها را بیمه گر پایه می نامیم ) خدمات درمانی تا حد و مرز معینی ، هزنیه های درمانی پیش بینی و جبران می شود . گاهی هزینه های بستری شدن در بیمارستان و عمل جراحی بسیار زیاد است و بیمه گر پایه شما همه مبلغ آن را به طور کامل نمی پردازد ، به همین جهت افراد می توانند برای جبران هزینه هایی که بیمه گر پایه آنها تحت پوشش قرار نمی دهد ، بیمه درمان خریداری تا هزینه های اضافه ی درمانی خود را تحت پوشش قرار دهند .

طرح شایگان ( تکمیل درمان انفرادی ; خدمتی جدید از بیمه نوین )

پوشش های طرح شایگان بیمه عمر نوین شامل موارد زیر است:

  • جراحي هاي عمومي و بستري

جبران هزينه هاي بستري به جراحي، شيمي درماني، راديوتراپي، آنژيوگرافي قلب، گامانايف، هزينه عمل ديسك ستون فقرات و انواع سنگ شكن، بستري شدن در بيمارستان و مراكزجراحي محدود DayCare

  • جراحي هاي تخصصي

جبران هزينه اعمال جراحي مهم: شامل سرطان، مغز و اعصاب مركزي و نخاع ( باستثناء ديسك ستون فقرات) گامانايف، قلب، پيوند ريه، پيوند كبد، پيوند كليه و پيوند مغز استخوان (با احتساب بند يك)

  • زايمان

جبران هزينه هاي زايمان طبيعي و عمل سزارين

  • پاراكلينيكي گروه 1

سونوگرافي( NT, NB )، ماموگرافي، انواع اسكن، انواع آندوسكوپي، ام آرآي، اكوكارديوگرافي، استرس اكو، دانسيتومتري

  • پاراكلينيكي گروه 2

تست ورزش، تست آلرژي، تست تنفسي، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز، نوار مثانه، شنوايي سنجي، بينايي سنجي، هولترمانيتورينگ قلب، آنژيوگرافي شم

  • پاراكلينيكي گروه 3

هزينه جراحيهاي مجاز سرپايي و بدون بستري: شامل شكستگي ها و در رفتگي، گچ گيري، ختنه، بخيه، كرايوتراپي، اكسيزيون ليپوم، بيوپسي، تخليه كيست و ليزردرماني (باستثناء رفع عيوب ديد چشم )

  • خدمات آزمايشگاهی

شامل آزمايشهاي تشخيصي پزشكي (باستثناءچكاپ)، پاتولوژي يا آسيبشناسي و ژنتيك پزشكي، انواع راديوگرافي، نوارقلب و فيزيوتراپي

  • ويزيت و دارو

هزينه ويزيت مطابق تعرفه مصوب بخش خصوصی و دارو ( براساس فهرست داروهاي مجاز كشور صرفاً مازادبرسهم بيمه گراول ) به همراه خدمات اورژانس در موارد غير بستري

  • خدمات دندانپزشكی

شامل كشيدن، جرمگيری، پروساژ، ترميم و پركردن، درمان ريشه و روكش (به استثناء كليه خدمات زيبايي، ايمپلنت ، ارتودنسي و دندان مصنوعی (براساس تعرفه ابلاغی سنديكای بيمه گران ايران)

  • جبران هزینه های آمبولانس

جبران هزينه هاي آمبولانس داخل و خارج از شهر

فرانشیز چیست و در بیمه تکمیل درمان طرح شایگان چقدر است ؟

در مبحث بیمه، فرانشیز به مبلغی از خسارت گفته می شود که بر عهده بیمه گذار است و شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به آن ندارد .

منظور از فرانشیز در بیمه تکمیل درمان، سهم بیمه گذار است. فرض کنید شما بیمه تکمیل درمان با فرانشیز 30% تهیه کرده اید و دارای بیمه نامه پایه (تامین اجتماعی) نیستید. در این حالت اگر شما به پزشک مراجعه کنید، 70% ویزیت را می توانید از بیمه تکمیل درمان دریافت کنید. نکته مهم : به هیج وجه امکان صفر شدن فرانشیز وجود ندارد. کمترین درصد فرانشیز 10% است و این عدد از طرف شرکت های بیمه تعیین می شود. بدیهی است هر چه درصد فرانشیز کمتر شود، مبلغ حق بیمه افزایش خواهد یافت .

دوره انتظار بیمه تکمیل درمان طرح شایگان :

دوره انتظار به مدت زمانی از بیمه نامه گفته می شود که شرکت بیمه هیچ تعهدی در مقابل آن پوشش ندارد . در طرح شایگان دوره انتظار برای اعمال جراحی و بیماری های مزمن 6 ماه و برای زایمان 9 ماه است و سایر پوشش های آن فاقد دوره انتظار می باشد .

نکات مهم :

مهمترین نکته در بیمه های تکمیل درمان انفرادی این است ، که برای استفاده از آن اگر تاریخ شروع بیماری شما قبل از تاریخ شروع بیمه نامه درمان شما باشد و به طور مثال شما ، عمل جراحی لازم داشته باشید ، شرکت بیمه تعهد برای پرداخت خسارت نخواهد داشت ، در واقع بیمه های تکمیل درمان انفرادی در زمانی برای شما کارآمد هستند که تاریخ شروع بیماری شما بعد از تاریخ شروع بیمه نامه شما باشد . این نکته را در نظر داشته باشید که موارد گفته شده در بالا فقط برای عمل جراحی هستند و سایر پوشش های بیمه ی تکمیلی را شما به محض خرید می توانید استفاده کنید .

سخت آخر :

همانطور که قبلا هم بیمه تکمیل درمان را مورد بررسی قرار دادیم بیمه های تکمیل درمان به صورت گروهی صادر شود . اما بیمه نوین با طرح شایگان نوآوری جدیدی در این زمینه ایجاد کرده است . همچنین اگر سوالی برای شما مطرح شده است ، با ما تماس بگیرید .