بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

خلافی خودرو ؛ راه‌های استعلام

1400/07/21

تعداد بازدید: 1273

می‌توان گفت تمام افرادی که اقدام به خرید و فروش خودرو نموده اند با استعلام خلافی خودرو آشنایی دارند. پلیس راهور ناجا چند روش برای استعلام خلافی خودرو و اعتراض به جرایم در نظر گرفته است که بیشتر آنها به صورت الکترونیک هستند و دیگر نیازی به مراجعه‌ی حضوری برای دریافت برگه خلافی و پرداخت قبض جریمه نیست.

در گذشته پروسه دریافت برگه خلافی خورو وقت‌گیری بود و فرد باید به پلیس +10 و یا راهنمایی و رانندگی مراجعه می‌کرد. ولی هم اکنون می‌توان به راحتی از طریق اینترنت برگه خلافی را دریافت و میزان جریمه را به صورت آنلاین پرداخت نمود.

در این مقاله قصد داریم شما را با راه‌های استعلام خلافی خودرو آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

راه‌کار اول: دریافت خلافی خودرو از طریق وب‌سایت راهور ناجا

با مراجعه به وب‌سایت پلیس راهور اقدام به دریافت برگه خلافی خودروی خود نمایید.

به این صورت که در صفحه‌ی اصلی این سایت و از منوی سمت راست بر روی بخش مربوط به خدمات کلیک نمایید.

برای استعلام خلافی از منو خدمات بر روی استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک نمایید.

پس از کلیک بر روی این گزینه، به صفحه استعلام خلافی خودرو وارد می‌شوید.

در صفحه باز شده مطابق شکل زیر  شماره بارکد پستی(کد ۸ رقمی درج شده بر روی کارت ماشین) را در کادر تعبیه شده وارد کنید، سپس گزینه امنیتی را وارد نمایید و بروی دکمه جستجو کلیک کنید.

پس از طی کردن مراحل بالا میزان خلافی خودرو به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

به کمک این شناسه ها می‌توانید نسبت به پرداخت قیض جریمه اقدام نمایید.

راه کار دوم: دریافت خلافی خودرو با مراجعه به پلیس۱۰+

 شما می‌توانید  با در دست داشتن کارت خودرو، سند خودرو یا بیمه‌نامه، به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده وبا پرداخت ۳۰۰۰ تومان (تعرفه اجرائیات برای استعلام خلافی )استعلام خلافی خودرو بگیرید.

دقت داشته باشید در صورتی که مبلغ خلافی شما بیش از ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) باشد، می‌بایست به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایید.

راه کار سوم: دریافت خلافی خودرو با کد USSD

با هر مدل گوشی که دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید کد #۱۱۰*  را شماره گیری کرده و  خلافی خودروی خود را دریافت و سپس پرداخت کنید.

پس از شماره گیری#۱۱۰* دو گزینه‌ در اختیار شما قرار می‌گیرد که به ترتیب عبارتند از «۱- خدمات قابل ارائه »، «۲- خدمات در دست اقدام » ، اگر می‌خواهید خلافی ماشینتان را ببینید باید عدد ۱ را انتخاب و ارسال کنید.

https://bimebazar.com/blog/wp-content/uploads/2018/04/unnamed-file-1.jpg

در مرحله بعد یک گزینه (استعلام خلافی خودرو ) در اختیار شما قرار می‌گیرد که که برای دریافت خلافی خودرو خود باید عدد ۱ را انتخاب و ارسال کنید.

دریافت خلافی خودرو با کد USDD

در این مرحله، از شما خواسته می‌شود کدVIN همان شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود را وارد کنید. کد را وارد و سپس ارسال کنید.

نکته:

  • دقت کنید که کد را حتما به زبان انگلیسی وارد کنید که دچار مشکل نشوید.
  • همچنین کدهای یواِس‌اِس‌دی به خاطر مسائل امنیتی  در صورت نگرفتن پاسخ بعد از چند ثانیه ارتباطشان قطع می‌شود، بنابراین بهتر است بدون معطلی کد VIN را وارد کنید.

چگونه خلافی خودرو را استعلام بگیریم؟

در مرحله بعد اگر فقط لیست خلافی خودروتان را می‌خواهید می‌توانید عدد ۱ (خلافی خودرو) را ارسال کنید  و در صورتی که علاوه بر لیست خلافی خودرو شناسه قبض و شناسه پرداخت را می‌خواهید عدد ۲ ( خلافی خودرو و شناسه قبض و شناسه پرداخت)را وارد کنید.

چگونه میزان خلافی خودرو را استعلام بگیریم؟

راه کار چهارم: دریافت خلافی خودرو با تماس تلفنی

در این روش شما می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸ تماس بگیرید و با وارد کردن کدVIN درج شده در پشت کارت ماشین از میزان جرائم و خلافی خودرو خود اطلاع کسب کنید.