بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

خرید بیمه نامه تکمیلی چه فایده هایی دارد ؟

1400/06/9

تعداد بازدید: 901

در این مقاله قصد داریم بیمه درمان ( تکمیلی ) را برای شما شرح و در مورد فواید آن صحبت کنیم و در آخر نتیجه بگیریم این بیمه نامه آیا برای شما لازم و ضروری است یا خیر ؟ هماهنطور که میدانید بیمه ها در ایران به دو شاخه اجتماعی و بازرگانی تقسیم می شوند . بیمه های اجتماعی وظایف دولت ها و برای تامین نیاز درمان مردم به وجود آمدند و بیمه های بازرگانی ( شرکت های بیمه حال حاضر ) در سه شاخه بیمه ای اموال ، اشخاص و مسئولیت فعالیت دارند، که بیمه درمان از زیر شاخه های بیمه اشخاص است .

در واقع بیمه های درمان تکمیل کننده ی بیمه های اجتماعی هستند و یکی از دلایلی که به این نام مشهور شدند همین می باشد . بیمه های درمان که از این به بعد تکمیلی می نامیم با توجه به هزینه های زیاد درمانی حال حاضر کشور ما به نظر گزینه مناسبی برای جبران هزینه های درمانی می آیند .

قبل از خرید بیمه های درمان حتما این نکات را بخوانید :

- ماهیت بیمه های درمان گروهی است . این بدین معناست که شما به طور مثال همین الان به عمل جراحی نیاز دارید پس به دنبال خرید بیمه درمان میروید و میخواهید با خرید یک بیمه درمان مثلا 2 میلیون تومانی هزینه های جراحی 10 میلیون تومانی خود را بگیرید ! این که خیلی عالیه ! ولی این را در نظر بگیرید اگر شرکت بیمه ای این کار را انجام دهد دیری نمیپاید تا ورشکست می شود . به همین دلیل این بیمه ها به صورت گروهی صادر می شود تا ریسک بیمه نامه برای شرکت بیمه کمتر شود و موجب زیاندهی شرکت نشود . البته در حال حاضر شرکت های زیادی از جمله بیمه نوین ، بیمه نامه تکمیل درمان را به صورت انفرادی یا خانوادگی با شرایط خاص صادر می کنند .

- بیمه های درمان پوششهای زیادی را شامل می شوند که بسته به طرح های ارائه شده از طرف شرکت بیمه گر و حق بیمه پرداختی می توان آن ها را متغیر دانست . مثلا بیمه درمان میتواند فقط پوشش اعمال جراحی داشته باشد یا بیمه درمان دیگری می تواند علاوه بر پوشش های جراحی ، بستری و ویزیت و آزمایش ، دندانپزشکی ، زایمان ، لیزیک و .... را پوشش دهد .

- بیمه های درمان بسته به این که به چه شکلی آن را خریداری کرده باشید ( گروهی یا انفرادی ) دارای دوره انتظار ( یا مدت زمانی که شرکت بیمه خدماتی ارائه نمیدهد ) می باشند .

- در زمان خرید بیمه نامه درمان خدماتی که میخواهید از این بیمه نامه بگیرید را بدانید و با کارشناس شرکت بیمه در میان بگذارید تا بعد از خرید با عدم پوشش شرکت بیمه در مورد استفاده شما مواجه نشوید .

- مهمترین نکته در بیمه های درمان این می باشد که شما به بیمه های درمان نیاز دارید و باید ان را سالانه قبل از اینکه به ان احتیاج پیدا کنید خریداری کنید تا در زمان نیاز استفاده کنید ولی متاسفانه در کشور ما بعد از این که مردم نیاز به بیمه درمان پیدا می کنند اقدام به خرید میکنند که متاسفانه در این زمان کاری از دست هیچ شرکت بیمه ای بر نمی آید .

- بیمه درمان در صورت تمدید به صورت سالانه فاقد دوره انتظار خواهد بود .

- بیمه های درمان دارای فرانشیز ( مبلغی از خسارت که باید خود بیمه گذار یا مشتری بپردازد ) هستند که در صورتی که شما دارای بیمه پایه باشید این سهم را نخواهید داد .

- منظور از بیمه گر پایه در بیمه های درمان همان بیمه های اجتماعی مثل تامین اجتماعی ، سلامت ، نیروهای مسلح و ... هستند .

- بیمه درمان میتواند بدون بیمه گر پایه هم صادر گردد ، در این صورت شما میتوانید سهم بیمه گر پایه را خود پرداخت نمایید

خرید بیمه درمان چه فایده هایی برای من دارد ؟

بگذارید پاسخ این سوال را با یک مثال بررسی کنیم . آیا میدانید در سال گذشته چند نفر به بیماری هایی مثل سرطان ، کرونا ، سکته های قلبی و مغزی دچار شده اند یا اینکه میدانید در سال گذشته چقدر حادثه پیش آمده که هزینه های درمان آن سرسام آور است یا اصلا یک زایمان ساده را در نظر بگیرید که هزینه های سونوگرافی ، آزمایش و زایمان آن سربه فلک کشیده است . همه اینها به کنار وضع اقتصادی در حال حاضر شاید فقط کفاف دخل و خرج زندگی را جبران نماید و اگر بیماری و یا هزینه درمان به آن اضافه شود ، کمر سرپرست خانواده زیر بار سنگین آن خم می شود .

پس اگر ما با برنامه ریزی مالی دقیق بتونیم بیمه نامه درمان را در سبد هزینه های خانواده قرار بدیم دیگر مجبور نمی شویم برای تامین هزینه های درمان خود و عزیزانمان ماشبن زیر پایمان را بفروشیم .

فقط نکته مهم اینجاست که در خرید و انتخاب بیمه های درمان حتما دقت کنید و با کارشناسان و مشاوران این حوزه مشورت کنید زیرا این بیمه نامه نکات و جزئیاتی دارد که اگر به آن توجه نشود می تواند شما را دچار نارضایتی کند .

پس خرید بیمه درمان در زمان حاضر امری ضروری و مهم تلقی میشود زیرا بیمه های اجتماعی در حال حاضر هزینه درمانی خاصی به شما پرداخت نمیکنند و کلیه هزینه ها به صورت آزاد درآمده است .

بیمه درمان انفرادی بیمه نوین

شما اگر در بیمه نوین بیمه عمر و سرمایه گذاری خریداری کنید میتوانید از بیمه تکمیل درمان انفرادی آن نیز به شرح جدول زیر استفاده و هزینه های درمانی خودتان را کاهش دهید :

سخن آخر

بیمه درمان هزینه نیست در واقع آینده نگری برای تامین آرامش خانواده است .

اگر مجدداً در این زمینه سوالی داشتید با مشاوران ما تماس بگیرید یا نظرات و سوالات خودتان را برای ما ارسال کنید .