بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

جدیدترین تغییرات پوشش های بیمه مسئولیت ( براساس مصوبه جدید بیمه مرکزی )

1400/03/19

تعداد بازدید: 2449

جدیدترین تغییرات پوشش های بیمه مسئولیت ( براساس مصوبه جدید بیمه مرکزی )

طبق بخشنامه جدید بیمه مرکزی در خصوص تغییرات پوشش های رشته مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان از مورخ 1400.02.01 موارد اعلامی به شرح ذیل اعلام میگردد و از این پس صدور بیمه نامه های مسئولیت با شرایط زیر امکان پذیر خواهد بود .

1 - پوشش مسئولیت پیمانکاران اصلی و فرعی از کلوزها حذف شده و اگر تمایل به پوشش مسئولیت آنها می باشد باید اسامی ، سمت و تعداد کارکنان آنها در بخش عوامل اجرایی فرم پیشنهاد اعلام گردد ، تا در صورت بروز حادثه تحت پوشش باشد در غیر اینصورت و اگر عوامل اجرائی و تعداد کارکنان آنها به تفکیک در فرم پیشنهاد وارد نشده باشد فقط خسارتهایی تحت پوشش خواهند بود که مقصر بیمه گذار شناخته شود ( به طور مثال باید در فرم ، پیمانکار شماره 1 با تعداد کارکنان X  درج گردد ) .

2 - پوشش حوادث شخص بیمه‌گذار در محل بیمه شده حذف شده و اگر بیمه گذار تمایل به دریافت چنین پوششی داشته باشد باید برای پوشش حوادثی که برای خودش رخ می دهد بیمه نامه حوادث انفرادی خریداری نمایند در غیر اینصورت حوادثی که برای بیمه گذار رخ دهد تحت پوشش نخواهد بود .

3 - پوشش مسئولیت بیمه گذار در قبال شخص پیمانکار ، صاحب کار ، مهندسین مشاور ، ناظر و مجری حذف شده و اگر بیمه گذار تمایل به دریافت چنین پوششی دارد باید برای این بخش از مسئولیت خود بیمه نامه مسئولیت مدنی عمومی خریداری نمایند .

مطالعه بیشتر: بررسی تخصصی بیمه های مسئولیت

4- پوشش‌ های پرداخت خسارت بدون رای دادگاه ، مسئولیت بیمه گذار در قبال کارکنان پیمانکاران اصلی و فرعی و پوشش بیمه‌ای حوادثی که ارتباطی با حرفه کارکنان ندارد حذف شده و در صورت رعایت شرایط پیش بینی شده در آیین نامه شماره ۹۸ بدون نیاز به پوشش تکمیلی در خود بیمه نامه پوشش دارد ، در واقع شما بدون پرداخت هیچ مبلغ اضافه ای این پوشش را دریافت خواهید کرد .

مطالعه بیشتر: پوشش های بیمه مـسئولیت

5 - پوشش تکمیلی ایاب و ذهاب حذف شده است و اگر حادثه‌ای در حین ایاب و ذهاب برای کارکنان پیش آید تحت پوشش بیمه نامه نخواهد بود ، در واقع این پوشش مربوط به بیمه گذارانی است که برای کارمندان و کارگران خود سرویس رفت و آمد گذاشته اند که در صورت پیش آمدن حادثه در اکثر موارد ابتدا از بیمه نامه ثالث سرویس و بعد از صندوق خسارت های بدنی قابل تامین خواهد بود .

6 - پوشش تکمیلی اهمال غیر عمدی کارکنان حذف شده و تحت پوشش نخواهد بود .

7 - پوشش اماکن وابسته به کارگاه حذف شده است در صورتی که در فرم پیشنهاد نشانی اماکن وابسته خارج از کارگاه درج شده باشد ، حوادثی که در آن نشانی ها رخ دهد پوشش دارد در غیر این صورت در تعهد بیمه گر نمی باشد ، پس بیمه گذار باید آدرس تمام موارد وابسته به فعالیت خود را در فرم پیشنهاد درج کند ، که در اینصورت بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی اماکن وابسته به کارگاه تحت پوشش قرار خواهند گرفت .

8 - پوشش تکمیلی مسئولیت مهندس ناظر ، مشاور ، طراح و محاسب حذف شده است و در صورت درخواست پوشش دادن چنین مواردی باید بیمه نامه مسئولیت حرفه ای مهندسان ساختمان خریداری شود .

مطالعه بیشتر: انواع بیمه مسئولیت را بشناسید ؟

- سخن آخر

در این مقاله سعی شد به طور کامل موارد مربوط به بیمه های مسئولیت بررسی و به شما تقدیم گردد .

اگر مجدداً در این زمینه سوالی داشتید با مشاوران ما تماس بگیرید یا نظرات و سوالات خودتان را برای ما ارسال کنید .