بیمه نوین | نمایندگی گرم آبی

طرح دُرّین ; بیمه کرونا

1399/08/22

تعداد بازدید: 1766

قبل از اینکه بخواهیم به توضیح بیمه نامه طرح درین بپردازیم ، لازم است تعریف حادثه را بدانیم ، حادثه اتفاقی است که سه ویژگی داشته باشد : ناگهانی ، خارج از اراده و به دلیل یک عامل خارجی .

حال مهم است که بدانیم بیمه نامه حوادث انفرادی فقط حوادث را پوشش می دهد و مواردی که سه ویژگی بالا را نداشته باشند در این بیمه نامه تحت پوشش نمی باشد .

دُرین بیمه نامه ای است که با یک بار پرداخت حق بیمه بیمه شده را در مقابل حوادث ناگهانی که خارج از اراده اوست برای یک سال پوشش می دهد . اخیرا بیماری کرونا در سطح کشور فراگیر شده است و نگرانی هایی را برای مردم کشور به وجود آورده است به همین دلیل برای کاهش نگرانی ها و آرامش خاطر مردم پوشش بیمه ای کرونا ویروس به تعهدات بیمه نامه درین اضافه شده است اگر حادثه ای اتفاق بیفتد ، این بیمه نامه هزینه های پزشکی شما را جبران می کند و در صورت ازکارافتادگی نقص عضو و یا فوت ، غرامت می پردازد . به طور مثال ، با پرداخت یکبار حق بیمه برای خرید طرح " درین 3 " در صورتی که بیمه شده در اثر هر یک از پوشش ها از جمله بیماری کرونا ویروس طی مدت یکساله قرارداد فوت کند ، شرکت بیمه نوین ماهانه مبلغ 60.000.000 ریال ( معادل 6 میلیون تومان ) به ذی نفع یا ذینفعان بیمه نامه طی 10 سال به صورت مستمر پرداخت می کند .

نکته قابل توجه اینکه یک بیمه شده می تواند به تعداد نامحدود از طرح های مختلف بیمه درین خریداری کرده و به ازای هر یک از آنها خسارت دریافت کند . در صورت بروز حادثه ، بیمه شده حداکثر ظرف 15 روز فرصت شرکت بیمه را مطلع کند .

سن بیمه شده : حداقل و حداکثر سن مجاز بیمه شده بین 4 تا 75 سال می باشد .

شرکت بیمه بعد از دریافت کلیه اسناد و مدارکی که بتواند به وسیله آن میزان خسارت وارده را تشخیص دهد ، حداکثر ظرف مدت یک ماه خسارت وارده را طبق شرایط بیمه نامه به بیمه شده پرداخت می کند .

بیمه شده ، در صورت بروز حوادث تحت پوشش بیمه نامه ، ملزم به قبول هر گونه معاینه پزشکی جهت کاهش خطر ( ریسک ) می باشد . و هزینه معاینات پزشکی به عهده شرکت بیمه خواهد بود .


- هزینه پزشکی

شامل هزینه های صرف شده برای درمان بیمه شده که به دلیل بروز حوادث تحت پوشش بیمه نامه رخ می دهد ، شرکت بیمه خسارت وارده را طبق شرایط بیمه نامه به بیمه شده پرداخت می کند . شرکت بیمه خسارت هزینه های پزشکی  کمتر از 50.000 تومان را پرداخت نمی کند .

پوشش بیماری کرونا ویروس ، در صورتی به بیمه شده تعلق می گیرد که بیمه نامه را 20 روز قبل از تشخیص ابتلا به بیماری کرونا ویروس خریداری کرده باشد .

هزینه سفر بیمه شده به منظور معالجه اورژانسی که امکان معالجه در منطقه محل حادثه وجود نداشته باشد (به علت بروز حوادث تحت پوشش بیمه نامه) شرکت بیمه خسارت وارده را طبق شرایط بیمه نامه به بیمه شده پرداخت می کند .
- نقص عضو

نقص عضو و از  کارافتادگی عبارت است ازقطع ، تغییر شکل و یا از دست دادن توانایی انجام کار عضوی از بدن که به علت بروز حوادث تحت پوشش بیمه نامه ، به وجود آید و حدکثر تا دو سال بعد از وقوع حادثه بروز نماید و وضعیت ثابت و قطعی داشته باشد . شرکت بیمه خسارت وارده را طبق شرایط بیمه نامه به بیمه شده پرداخت می کند .
- فوت

در صورت بروز حوادث تحت پوشش بیمه نامه ، منجربه فوت بیمه شده شود شرکت بیمه مبلغ سرمایه فوت را طبق شرایط بیمه نامه به بازماندگان بیمه شده پرداخت می کند . در صورت فوت بیمه شده ، بازماندگان بیمه شده حداکثر ظرف 30 روز فرصت دارند شرکت بیمه را مطلع کنند مگر اینکه ثابت کنند به علت خارج از اراده خود قادر به اعلام نبوده اند .

- استثنائات

خودکشی و یا اقدام به آن ، صدمات بدنی توسط فرد بیمه شده ، خسارتی پرداخت نمی گردد . مستی و یا استعمال هرگونه مواد مخدر و یا داروهای محرک بدون تجویز پزشک ، خسارتی پرداخت نمی گردد . هرگونه دیسک و یا فتق بیمه شده ، خسارتی پرداخت نمی گردد . هر گونه خسارت ایجاد شده به علت حادثه ای که تاریخ وقوع آن قبل از تاریخ بیمه شده باشد ، خسارتی پرداخت نمی گردد . حوادث رانندگی با وسایل نقلیه موتوری بدون گواهینامه مجاز ، خسارتی پرداخت نمی گردد . خسارت ناشی از ورزش های حرفه ای ( مانند شکار ، سوارکاری ، قایق رانی ، شنا ، غواصی ، پرش با چتر نجات به صورت سقوط آزاد و ... ) خسارت پرداخت نمی گردد . جنگ ( به جز انفجار و یا عملکرد ادوات نظامی که بعد از جنگ به جا مانده است ) اقدامات نظامی و ... ، خسارتی پرداخت نمی گردد .

- پوششها

حوادث ، سوانح رانندگی با داشتن گواهینامه مجاز ، برق گرفتگی ، سوختگی ، غرق شدن ، مسمومیت ، تاثیر گاز ، بخار و یا مواد خورنده مانند اسید ، ابتلا به بیماری هاری ، کزاز و سیاه زخم ، دفاع از خود ( بیمه شده ) که قانون را می پذیرد ، اقدام به نجات اموال و اشخاص از خطر و بیماری کرونا ویروس .

- تعهدات

- سخن آخر

امیدواریم که توانسته باشیم به طور ساده بیمه نامه حوادث انفرادی طرح درین را برای شما توضیح داده باشیم تا شما بتوانید بسته به نیاز های بیمه ای خود آن را خریداری کنید . هدف ما مشاوره و راهنمایی به شماست .

اگر مجددا در این زمینه سوالی و یا نیاز به خرید بیمه نامه داشتید می توانید با مشاوران و یا شماره های ما تماس بگیرید .